تظاهرات پزشکان و پرستاران اسپانيايي در اعتراض به طرح دولت راخوي براي خصوصي کردن بخش بهداشت و درمان ادامه دارد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني فرانس تي وي ؛ هزاران نفر از پزشکان و پرستاران در اسپانيا در اعتراض به طرح دولت براي کاهش بودجه و خصوصي کردن بخش بهداشت و درمان اين کشور تظاهرات کردند. يکي از شرکت کنندگان در اين تظاهرات مي گويد: اين تغييرات به معناي نابود کردن خدمات دولتي در بخش بهداشت و سلامت است. اين تغييري بنيادين است. اگر تغييرات براي بهتر شدن اوضاع باشد ما مخالفتي نداريم اما مخالف اين هستيم که تغييرات باعث بدتر شدن اوضاع شود.

«سلامتي فروشي نيست و بخش سلامت از خود دفاع مي کند» از شعارهايي بود که پزشکان و پرستاران اسپانيايي سر مي دادند. شرکت کنندگان در اين تظاهرات از بيمارستان هاي مادريد و ديگر مناطق اسپانيا بودند. دولت ماريانو راخوي در ادامه طرح هاي رياضتي خود قصد دارد شش بيمارستان و بيست و هفت درمانگاه را به بخش خصوصي واگذار کند. 

پس از اولين موج اعتراضات پزشکان و پرستاران اسپانيايي در روز هجدهم نوامبر و اشغال بيمارستانهاي مادريد، هفتاد و پنج هزار فرد شاخل در بخش بهداشت از دو هفته پيش در حال اعتصاب و تظاهرات هستند. شماري از شرکت کنندگان در اين تظاهرات اعلام کردند که براي اولين بار است در اعتراضات حاضر شده اند. آنها نگران اين هستند که مبادا با خصوصي شدن بخش بهداشت در اسپانيا کيفيت خدمات کاهش يابد. 

برچسب ها: اعتراض ، اسپانیا ، درمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار