يك کارشناس مرکز اروپایی حقوق قانون اساسی با اشاره به افزايش عملياتهاي جاسوسي آمريكا در دوران رياست جمهور اوباما، تاکید کرد: مشکلی که دولت آمریکا درباره استفاده از پهپادها دارد این است كه قوانین بین المللی را نقض مي كند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، مایکل راتنر در گفتگو با شبکه تلویزیونی ریل نیوز درباره حملات پهپادهای آمریکا برای ترور افراد در خارج از آمریکا گفت :زمانی بحث درباره مسائل حقوقی و قانونی استفاده از پهپادها داغ شد که آمریکا با استفاده از این وسیله انور العولقی روحانی آمریکایی یمنی تبار را در یمن به قتل رساند.

اما بدتر از آن اینکه آمریکا پسر او را که هیچ ربطی به مسائل تروریستی و جهادی نداشت، با حمله پهپادها کشت در حالیکه او فقط شانزده سال داشت. حالا ناصر العولقی پدر انور عولقی از جانب پسر و نوه اش به دادگاه شکایت کرده است.

 مشکلی که دولت آمریکا درباره پهپادها دارد، این است که در استفاده از این پهپادها قوانین بین المللی را نقض کرده است. گرچه این حملات از زمان بوش آغاز شده بود اما در زمان اوباما به شدت افزایش یافته است.

تا کنون بیش از دوهزار و پانصد نفر در حمله با این پهپادها کشته شده اند که دست کم هشتصد نفر آنها غیرنظامی هستند.

حتی کسانی هم که غیرنظامی بوده و در این حملات کشته شده اند، توجیه درستی برای کشتن آنها وجود ندارد و اساسا تعریفی که برای اهداف این هواپیماهای بدون خلبان آورده می شود شفاف و روشن و قابل قبول نیست و همین مسئله اساسا این کار را غیرقانونی کرده است. یکی از علل غیرقانونی بودن این است که آمریکا از آنها خارج از مناطق جنگی یعنی در پاکستان، یمن و سومالی استفاده می کند.

علت دیگر این است افرادی که در این حملات هدف قرار می گیرند هویت و نامشان معلوم نیست و صرف اینکه در منطقه خاصی نزدیک محل استقرار شبه نظامیان باشد، به عنوان شبه نظامی و تروریست تلقی می شود و هدف قرار می گیرد.

بنابراین می بینیم که این حملات بر اساس اصول و مقرراتی انجام می شود که همگی ناقض قوانین بین المللی است. حتی نحوه استفاده از این هواپیما خلاف قانون اساسی خود آمریکاست.    

برچسب ها: امریکا ، تروریست ، پهپاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار