اين جوان وقتي در برابر سوالات تخصصي و پليسي قرار گرفت گفت: به روش هاي مختلف، اطلاعات شخصي افراد جمع آوري و سپس با دادن يک پيامک دروغين از احساسات و عواطف آنان براي سفر به مکه سوء استفاده مي کردم.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، جواني که با ارسال پيامک هاي دروغين مبني بر برنده شدن سفر حج عمره کلاهبرداري مي کرد با تلاش کارآگاهان پليس فتاي خراسان رضوي دستگير و به جرم خود اعتراف کرد.

رئيس پليس فتاي خراسان رضوي روز گذشته با بيان اين خبر به خراسان گفت: چند روز قبل زني به پليس فتا مراجعه و با تسليم شکوائيه اي عنوان کرد: پيامکي برايم ارسال شد که در آن نوشته شده بود «شما به دليل خوش حسابي در پرداخت صورت حساب ها، برنده سفر حج عمره شده ايد». من که با ديدن اين پيام از خوشحالي در پوست خود نمي گنجيدم و سفر به خانه خدا يکي از آرزوهاي ديرينه ام بود بلافاصله با همان شماره تماس گرفتم و موضوع را جويا شدم.

فردي که از آن سوي خط پاسخ مي داد وقتي خوشحالي مرا ديد برنده شدنم در سفر حج را تبريک گفت و سپس خيلي خونسرد از من خواست تا براي آماده شدن مقدمات دريافت فيش حج عمره، مبلغ ناچيزي را در تهران بپردازم اما من که نمي توانستم به تهران بروم به او گفتم مسافرت به تهران برايم مقدور نيست، آن جوان سپس از من خواست تا کنار دستگاه خودپرداز بانک بروم و به شيوه اي که او مي گويد مبلغ مذکور را واريز کنم.

سرهنگ سيدمحسن عرفاني افزود: اين زن در ادامه ماجرا گفت: وقتي پاي دستگاه خودپرداز رفتم او با من تماس گرفت و از من خواست تا منوي انگليسي را انتخاب کنم. اين فرد سپس اعداد و ارقامي را گفت و من آن ها را در دستگاه خودپرداز ثبت کردم ولي بعد از مدتي متوجه شدم همه حساب بانکي ام خالي شده است اول فکر کردم اشتباهي رخ داده، اما وقتي با همان شماره تماس گرفتم ديگر کسي پاسخم را نداد!

رئيس پليس فتاي خراسان رضوي تصريح کرد: در پي اعلام شکايت اين زن و با توجه به پرونده هاي مشابه زيادي که در آن با شيوه کشاندن شهروندان پاي دستگاه هاي خودپرداز کلاهبرداري شده بود، کارآگاهان تحقيقات خود را در اين باره آغاز کردند و با استعلام از مراجع ذي صلاح موفق شدند عامل کلاهبرداري را که جوان ۲۶ ساله اي است شناسايي و دستگير کنند.

سرهنگ عرفاني با اشاره به اين که متهم با مشاهده شواهد و دلايل مستند چاره اي جز اعتراف نداشت افزود: اين جوان وقتي در برابر سوالات تخصصي و پليسي قرار گرفت گفت: به روش هاي مختلف، اطلاعات شخصي افراد جمع آوري و سپس با دادن يک پيامک دروغين از احساسات و عواطف آنان براي سفر به مکه سوء استفاده مي کردم.

اين مقام قضايي تصريح کرد: متهم دستگير شده در اعترافات خود عنوان کرد: پس از آن که خوشحالي طعمه هاي خود را مشاهده مي کردم آنان را به بهانه هاي مختلف پاي دستگاه خودپرداز مي کشاندم و چون مي دانستم بيشتر مردم زبان انگليسي نمي دانند، اقدام به برداشت از حساب بانکي طعمه هايم مي کردم.

 رئيس پليس فتاي خراسان رضوي با بيان اين که متهم مذکور به چند فقره کلاهبرداري با شيوه مذکور اعتراف کرده است و تحقيقات براي کشف سرقت هاي احتمالي ديگر وي ادامه دارد افزود: شهروندان فريب پيامک هاي دروغين را نخورند و قبل از هر اقدامي از درستي يا نادرستي پيام اطلاع حاصل کنند. ضمن اين که اين گونه قرعه کشي ها هميشه به صورت عمومي و در رسانه هاي گروهي اعلام مي شود و هيچ وقت پيامک اختصاصي براي شهروند ارسال نمي شود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار