معاون فرهنگی ستاد بازسازی عتبات عالیات، تاریخ و نحوه انتقال ضریح جدید امام حسین(ع) به عراق را مشخص نکرد اما گفت: مسئولان ایرانی و عراقی تاریخ و نحوه انتقال ضریح را تا پایان هفته جاری تعیین خواهند کرد. پیش‌تر اعلام شده بود ضریح جدید از مرز شلمچه وارد عراق می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ابادان محمدحسن عباسی فر گفت: استقبال پرشور مردم ایران از کاروان ضریح جدید‌ امام حسین(ع)، زمان بندی پیش‌بینی شده از سوی ستاد را برای انتقال آن به عراق تغییر داد.

وی ادامه داد: هرچند طرف عراقی تاکنون آمادگی خود را برای انتقال ضریح جدید‌به این کشور اعلام نکرده اما ‌ در حال بررسی انتقال ضریح به‌صورت زمینی یا هوایی است.

عباسی فر گفت: مسئولان ایرانی و عراقی در حال مذاکره با یکدیگر هستند و به‌احتمال زیاد تا پایان هفته جاری تاریخ دقیق و نحوه انتقال ضریح مشخص خواهد شد.

معاون فرهنگی ستاد بازسازی عتبات عالیات افزود: ضریح جدید حرم مطهر حضرت سیدالشهدا(ع)، امروز به خرمشهر و پس از آن به شلمچه منتقل خواهد شد.

در ضریح مطهر امام حسین(ع) 118کیلو و 650گرم طلا کار شده است که تماما از محل نذورات و هدایای ارادتمندان به آستان سیدالشهدا (ع) تأمین شده است/س

برچسب ها: انتقال ، ضریح ، امام حسین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.