مدیر امور شیلات و آبزیان استان اردبیل گفت: صید ماهیان گرمابی در استان اردبیل آغاز شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ میر آرمان واعظی دیروز در جریان بازدید از طرح‌های توسعه آبزی‌پروری در اردبیل افزود: صید ماهیان گرمابی در سطح استان و در منطقه مغان و حاشیه قزل‌اوزن شروع شده و تا اواسط دی ماه ادامه می‌یابد.

وی گفت:‌ ‌این ماهیان از نوع آمون، کپور و پیتوفاکهستند که در آب دمای بالای 18 تا 32 درجه سانتیگراد رشد یافته و بعد از نمو مناسب برای عرضه به بازار آماده می‌شوند.

واعظی افزود: صید ماهیان گرمابی استان اردبیل با توجه به زمان ماهی‌ریزی که در دو ماه اول فصل بهار انجام می‌شود و بچه ماهی‌ها در استخرها و منابع آبی طبیعی رهاسازی می‌شوند، در اواسط و اواخر پاییز و حتی دی ماه برداشت انجام شده و ماهیان قسمت به قسمت وارد بازار می‌شوند.

مدیر امور شیلات و آبزیان استان اردبیل در ادامه گفت: انتظار داریم امسال 3 هزار و 500 تن انواع ماهیان گرمابی و سردابی در استان تولید شود که بخش عظیمی از آنها تاکنون محقق شده است.

وی افزود: از این رقم یک‌هزار و 500 تن ماهیان سردابی و 2 هزار تن ماهیان گرمابیهستند که بعد از پرورش و رشد مناسب برای عرضه روانه بازار مصرف می‌شوند.

واعظی با بیان اینکه مناطق یاد شده در دشت مغان و حاشیه قزل‌اوزن از مهم‌ترین مراکز پرورش ماهیان گرمابی هستند، گفت: با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام دادیم، امیدواریم تولیدات ما در سال‌های آینده به چندین برابر رقم فعلی برسد/س 

برچسب ها: اردبیل ، صید ، ماهیان ، گرمابی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.