مدعوین اجلاس جهانی اساتید دانشگاه و بیداری اسلامی به حرم مطهر رضوی مشرف شدند.


به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد ، 150 نفر از استادان دانشگاه‌های جهان که قرار است در اجلاسی بین‌المللی در تهران با عنوان اساتید دانشگاه‌ها و بیداری اسلامی شرکت کنند، به حرم مطهر حضرت رضا(ع) مشرف شدند.

اين گزارش حاکی از آن است این اساتید مسلمان که از کشورهای مختلف از جمله ترکیه، یونان، آلمان، بحرین، ترکیه، چک، هندوستان، پاکستان، اتریش و ... به این اجلاس دعوت شده‌اند، پس از زیارت مرقد منور حضرت رضا(ع) از مرکز نمایشگاه‌ها و همایش‌های آستان قدس رضوی بازدید کرده و از نزدیک با فعالیت‌های گسترده این مجموعه در حوزه‌های مختلف آشنا شدند.

محمد آوجی از کشور آلمان با ابراز خوشحالی از تشرف به حرم مطهر رضوی گفت: قطعا زیارت حضرت رضا(ع) و توفیق حضور در حرم مطهر رضوی برکات و ثمرات فوق‌العاده‌ای برای این اجلاس و در نهایت ملت‌های مسلمان دنیا دارد.

وی با بیان اینکه 25 سال پیش در حرم مطهر امام رضا(ع) به مذهب تشیع پیوسته است، تصریح کرد: پس از سال‌ها به حرم مشرف شدم و بایستی بگویم نتایج درخشان انقلاب اسلامی مردم ایران به رهبری بزرگ‌مردی چون امام خمینی(ره) را امروز در آستان مقدس رضوی به وضوح می‌توان دید.

دکتر راشد از کشور بحرین نیز با اشاره به محبوبیت رهبر معظم انقلاب در بین مسلمانان منطقه گفت: نقش هدایتگری ایشان در پیشبرد اهداف عالی اسلامی جریان بیداری اسلامی برای دنیا اثبات شده و آرزوی کشورهای منطقه تحقق نظامی همانند جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: در جوار بارگاه امام رضا(ع) برای آزادی و رهایی مردم مظلوم بحرین از ستم و جور حاکمان ظالم دعا خواهیم کرد.

دکتر ظهیرالدین از کشور بنگلادش نیز خاطرنشان کرد: همانند این حرم با این وسعت و امکانات فرهنگی و رفاهی برای زائران در هیچ جای دنیا وجود ندارد.

پرفسور اختر مهدی استاد دانشگاه دهلی با بیان اینکه در این اجلاس استادان اندیشمند، فرهیخته و فعالان عرصه‌های مختلف اجتماعی از کشورهای مختلف به ایران دعوت شده‌اند، اظهار داشت: برگزاری این‌گونه اجلاس‌ نشان‌دهنده ظرفیت بی‌نظیر کشور ایران برای تشکیل گردهمایی‌های بزرگ جهانی است.

وی افزود: از اینکه در حرم مطهر رضوی حضور دارم، شگفت‍‌زده شده‌ام و موجب افتخار من است که در جوار امام رضا(ع) با فعالیت‌ها و اقدامات خدمت‌گزارشش آشنا شدم.

پرفسور پیتر بالکان از جمهوری چک نیز با بیان اینکه در آستان قدس رضوی زیرساخت‌های بسیار مناسبی برای توسعه درازمدت دیده شده است، گفت: آستان قدس رضوی نتایج سنت حسنه وقف و خیراندیشی درعرصه‌های مختلف خدمت‌رسانی به اجتماع را به منصه ظهور رسانده که می‌تواند به عنوان الگویی موفق مورد استفاده مراکز اسلامی و مذهبی دنیا قرار گیرد.

اجلاس جهانی اساتید دانشگاه‌ها و بیداری اسلامی با حضور جمعی از مهمانان داخلی و خارجی در سالن همایش‌های صدا و سیمای تهران برگزار می‌شود و قرار است طی پنج کمیسیون تخصصی در حاشیه آن، اساتید و کارشناسان به بررسی بیداری اسلامی و دستاوردهای آن در جهان و کشورهای اسلامی بپردازند./س

برچسب ها: اساتید ، جهان ، اسلام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.