واحد اخلاق خانواده به عنوان يکي از گرايش هاي درس عمومي اخلاق اسلامي در دانشگاه ها تدريس مي شود.

به گزارش گروه خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران؛‌زهرا آيت اللهي،  رئيس گروه مطالعات زنان پژوهشکده فرهنگ و معارف اسلامي وابسته به نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ها گفت: بر اساس تحقیقات صورت گرفته متاسفانه در کشور در خصوص مهارت های زندگی به جوانان خوب آموزش داده نمی شود.

وی اذعان داشت : متاسفانه خلاء این آموزش ها خصوصاً در بحث آموزش رسمی کشور بیشتر احساس می شود و در مدارس و دانشگاه ها درس رسمی در ارتباط با این آموزش ها نداشتیم به جز در برخی رشته درس هایی که مرتبط با خانواده است.

وی افزود: بر اساس مصوبه شورای عالی جوانان که سال 86 به تصویب رسید وزارت علوم و وزارت بهداشت با همکاری نهاد رهبری در دانشگاه ها موظف شدند نسبت به طراحی مباحث مربوط به روش ها و آداب همسرگزینی به منظور ایجاد ازدواج پایدار در محتوای دروس آموزش عالی اقدام نمایند که تا کنون این امر محقق نشده بود.

آیت اللهی تصریح کرد: تا این که امسال درس اخلاق خانواده تحت عنوان یکی از دروس عمومی موجود ارائه می شود که در بین دروس عمومی درس اخلاق اسلامی که چند سالی است با 4 گرایش ارائه می شود انتخاب و درس اخلاق خانواده به عنوان یکی از گرایش های درس اخلاق اسلامی ارائه می شود.

وی اظهار داشت: اولین قدم در این راه تالیف منبع درسی شود که کاری زمان بر بود که گروه مطالعات زنان و خانواده پژوهشگاه معارف اسلامی این وظیفه را با تشکیل تیم مولفین بر عهده گرفت.

وی یادآور شد: کسانی که متخصص مسائل خانواده هستند شناسایی شدند و تالیف هر بخش از کتاب به یک مولف واگذار شد و نهایتاً این کتاب در 11 فصل به تالیف رسید.

وی ادامه داد: سرفصل کتاب در ارتباط با ازدواج آسان است که دکتر بانکی تالیف کردند یک بخش در خصوص بحث مسائل تربیتی فرزند به دکتر شرفی یک بخش در مورد مشکلات خانواده ها و راهکارهای برون رفت از این مشکلات به دکتر ملکی و سرفصل دیگر که شامل تربیت و نیاز جنسی، عوامل موثر در استحکام خانواده و اقتصاد خانواده است را خودم تالیف کردم.

وی اذعان داشت: تالیف فصل آخر کتاب در خصوص جمعیت و تنظیم خانواده است مرکز جمعیت آسیا و اقیانوسیه بر عهده گرفت.

وی خاطر نشان کرد: این کتاب در درس عمومی  اخلاق خانواده که تاکنون 4 گرایش داشت به صورت یک گرایش جدید به این کتاب اضافه شد که دانشجویان می توانند در درس اخلاق عمومی به صورت سلیقه ای این گرایش را انتخاب کنند./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار