بازیکن اسلونیایی پتروشیمی اعتقاد دارد بازیکنان ایرانی باید ذهنیت خود را عوض کرده و به جای گرفتن توپ و گل زدن، بازی در خدمت تیم و سیستم را یاد بگیرند.

 سانی بچیروویچ در گفتگو با خبرنگارورزشي باشگاه خبرنگاران؛ در مورد بردن یتم پدرش توضیح داد: من که پیش از این هم گفته بودم که این شاید برای شما فراتر از یک بازی عادی باشد و برای من تنها یک برد بزرگ مقابل تیمی بزرگ بود. به هر حال قبلا هم از پیروزی در این بازی خبر داده بودم.

وی در مورد صحبتهای هفته قبل پدرش افزود: معلوم است که پدرم شناخت خوبی از من دارد چون همه چیز در مورد بسکتبال را در طول هشت سال مربیگری به من یاد داده و اگر امروز خوب بازی می کنم به خاطر پدرم است.

سانی از بازی با مهرام گفت: پترو در نیمه اول خیلی خوب گل زده و همه بازیکنان انرژی بالایی داشتند در نیمه دوم مهرام کمی بهتر بازی کرد و ما هم شوتهای خود را از دست دادیم. شاید آنها دفاع بهتری انجام دادنداما به هر حال من هم خسته شده بودم و این در بازی به این سختی طبیعی است. ما دراین بازی نشان دادیم که به عنوان یک تیم در حال رشد هستیم. علی جمشیدی و دورقی بازی خوبی انجام دادند. حامد سهراب نژاد در نیمه اول بازی را پیش برد و حامد آفاق چهل دقیقه دفاع خوبی انجام داد که شاید این موضوع در آمار بازی نشان داده نشود.

نباید تنها به فکر گرفتن توپ و گل زدن باشند

سانی در مورد بسکتبال ایرانی تاکید کرد: بازیکنان ایرانی با توپ بسیار خوب عمل می کنند اما باید این را بفهمند که نمی توان همیشه توپ را در دست گرفت و تنها گل زد.

سخترین کار برای پدرم در تیم ملی ایران هم همین تغییر ذهنیت بازیکنان است که متوجه شوند در نهایت تیم برنده می شود نه یک بازیکن خاص. ایران بازیکنان خوب و با استعدادی دارد اما این خوب بودن تا زمانی که به عنوان یک گروه مطرح نشود فایده ای ندارد.

بازیکنان بسکتبال مثل پنج انگشت دست هستند

وی اشاره کرد: پدرم هم به خوبی این را می داند و همیشه مثالی در مورد انگشتان یک دست دارد. در بسکتبال پنج بازیکن مانند انگشتان یک دست هستند که تنها در زمان مشت شدن قدرت پیدا می کنند اما تک به تک معنایی ندارند.البته پدرم به اندازه کافی باهوش است که این مسائل را به بازیکنان منتقل کند.

بازیکنان ایرانی باید فداکاری در یک تیم را یاد بگیرند. برای مثال من در جام جهانی برای تیم ملی اسلوونی زیر نظر پدرم در هر بازی پنج امتیاز می آوردم اما این به معنای ضعفم در گلزنی نبود بلکه در جای دیگری به کمک تیم می آمدم.

بازیکن خارجی پتروشیمی ادامه داد: اصلی ترین مشکل بسکتبال ایران این است که به برنامه بازی و تمرین وفادار نیستند. من از کلاس بسکتبال دیگری آمده ام که در آن یک سیستم وجود دارد و بازیکن در صورت خوب بودن در آن سیستم خوب عمل می کند. وگرنه برای هر کسی راحت است که توپ را به دست گرفته و در زمین بالا و پایین رود. به خصوص با این شرایط که با هر گلی بالا می روی و با هر بار خراب کردن همه چیز بر سرت خراب می شود./با
برچسب ها: سانی ، پتروشیمی ، بسکتبال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار