استاد دانشگاه‌های اردبیل گفت: غفلت از سبک زندگی ایرانی و اسلامی سبب شده ما در سایر حوزه‌های اصلاحی نیز دچار غفلت شویم و نتوانیم اهداف‌مان را محقق کنیم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ میر ناصر داودزاده امروز در همایش زندگی به سبک ایرانی ـ اسلامی در اردبیل افزود: فرهنگ ایرانی ـ اسلامی ما دارای شاخصه‌های ممتاز در رسیدن به یک رستگاری واقعی است که صداقت و راستگویی، مردم‌داری و نوع‌دوستی، واقع‌بینی، احساس مسئولیت، رعایت اصول اخلاقی، عدالت و دادگری از مهمترین برجستگی‌های آن است.

وی با انتقاد از غفلت عمومی از اصل مردم‌داری و نوع‌دوستی گفت: هر گاه از این دو اصل فاصله گرفتیم به سمت فرهنگ غربی گرایش پیدا کردیم که در این فرهنگ همسایه از همسایه خبر نداشته و فامیل‌های نزدیک نیز سالی چند بار همدیگر را می‌بینند.

داودزاده با بیان اینکه در قبال خود و اطرافیان گاه احساس مسئولیت برجستگی نداشته و سه اصل ایرانیان در زندگی اجتماعی کردار نیک، گفتار نیک و پندار نیک مورد بی‌مهری قرار گرفت است، افزود: ما باید در عمل همه این مبانی را به منصه ظهور برسانیم.

این استاد دانشگاه رعایت حقوق دیگران در تمام حوزه‌ها را یک اصل و واقعیت غیر قابل انکار توصیف کرد و گفت: ما در محیط کار و زندگی اجتماعی و خانوادگی‌ خود باید بر اساس عشق‌ورزی و محبت، اهدافمان را به پیش ببریم و همکار و دوست‌مان را رقیب خود ندانیم بلکه با پشتیبانی همدیگر بکوشیم اهداف محقق شود.

وی یکی دیگر از عناصر و فرهنگ ایرانی و اسلامی را رفتار مبتنی بر عقل‌گرایی و دور‌اندیشی عنوان کرد و افزود: گاه احساسی عمل کردن و احساسی تصمیم‌ گرفتن ناگهانی بزرگترین ضربه را به روند حرکتی جامعه وارد می‌کند.

داودزاده در ادامه گفت: صرف تبلیغات بی‌محتوا و بی‌معنا نمی‌تواند سبک زندگی مردم را اصلاح کند بلکه همه ما باید در عرصه عمل ورود پیدا کنیم و در تمامی مبانی و اصول بر اساس این معیار و سبک زندگی کارهای‌مان را هدف‌گذاری کنیمگ/س 

برچسب ها: اردبیل ، سبک ، زندگی ، ایرانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.