رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی گفت: مرمت کاروانسرای عباسی گویجه بل شهرستان اهر آغاز شده است.

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز ، تراب محمدی گفت: کاروانسرای گویجه بل از زمین لرزه مرداد ماه امسال نزدیک به 15 درصد آسیب دیده بود که عملیات استحکام بخشی آن همچون سایر آثار تاریخی آسیب دیده بلافاصله پس از وقوع حادثه انجام شد.

وی گفت: این بنا در سنوات گذشته مرمت شده و قصد داشتیم از آن به عنوان کاروانسرا و مجتمع رفاهی بین راهی استفاده کنیم اما زلزله منجر به بروز خسارت هایی به این بنای تاریخی شد.

وی با اشاره به اجرای عملیات استحکام بخشی در نخستین روزهای پس از حادثه زلزله در این بنا برای جلوگیری از بروز خسارات بعدی، گفت: کار آواربرداری و شمع کوبی کاروانسرای گویجه بل به اتمام رسیده و عملیات مرمتی آن آغاز شده است.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت: گویجه بل کاروانسرایی کوهستانی بدون حیاط و صحن مرکزی است که قدمت آن به دوره صفویه می رسد.

محمدی با بیان اینکه کاروانسرای گویجه بل دارای دیوارهایی سنگی و سقفی آجری است، اظهارکرد: از خصوصیات بارز اثر می توان به بسته بودن بنا و طراحی آن برای مناطق کوهستانی و سردسیر و زمستان های سخت و پربرف اشاره کرد./ب

 

برچسب ها: آغاز ، مرمت ، کاروانسرا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.