به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، سرپرست اداره کل راه آهن قم با بیان اینکه با اتمام این طرح، دیگر قطارهای باری وارد شهر قم نمی شوند گفت: با توجه به اینکه قم در مرکز شبکه ریلی کشور قرار دارد این کمربند ریلی در افزایش سرعت و ایمنی جابجایی کالا و مسافر از طریق راه آهن تاثیر زیادی خواهد داشت.
آقای زاد خور طول کمربند ریلی قم را 62 کیلومتر ذکر کرد و افزود:با اتمام زیرسازی ، ریل گذاری و احداث ایستگاه جدید قمرود؛ عملیات اجرایی این طرح به آخرین مراحل فنی رسیده است و هم اکنون در حال مراحل جوش ریل ها، کنترل فنی خطوط و نصب علایم فنی هستیم.
وی از تجهیز ایستگاه جدید قمرود به سیستم سیگنالینگ حرکت و سیر قطارها اشاره کرد و گفت: با بهره برداری از این سیستم سوزنبان از خطوط حذف می شود و کنترل ترافیک با پیشرفته ترین دستگاه های روز دنیا انجام می شود.
آقای زاد خور افزود: برای اجرای کمربند ریلی تاکنون بیش از 120 میلیارد تومان هزینه شده است و برای بخش سیگنالینگ ایستگاه قمرود نیز حدود ده میلیارد تومان دیگر هزینه می شود که با تکمیل آن این طرح مهم در دو ، سه هفته آینده به بهره برداری رسمی می رسد./ع