رییس سازمان نوسازی مدارس كشور در تشریح حادثه آتش سوزی مدرسه ای در پیرانشهر با بیان اینکه بخاری موجود در کلاس استاندارد بوده است، گفت: استفاده از بخاری گازی در کلاس درس ممنوع است و این مبحثی بین المللی است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه ، مرتضی رئیسی، معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در نشست خبری درباره جزییات حادثه آتش سوزی مدرسه "شین آباد" که در باشگاه فرهنگیان ارومیه برگزار شد، گفت: این حادثه تلخ در مدرسه ابتدایی دخترانه "انقلاب اسلامی" روستای شین آباد که اخیرا به شهر پیرانشهر پیوسته است، اتفاق افتاد.

وی افزود: این حادثه برای دانش آموزان کلاس چهارم ابتدایی اتفاق افتاد که جمعا 30 نفر هستند؛ اما یک نفر از آنها در هنگام حادثه در حیاط مدرسه بود و از 29 نفر صدمه دیده یک نفر بلافاصله مرخص شده و 28 نفر دیگر به بیمارستانهای ارومیه و تبریز منتقل شدند.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: سرایدار و معلم آسیب دیده در این حادثه نیز از بیمارستان پیرانشهر مرخص شده اند.

رئیسی گفت: روز گذشته 6 نفر از مصدومان در بیمارستان فوق تخصصی سینای تبریز بستری شده بودند که امروز نیز 6 نفر دیگر از ارومیه به تبریز منتقل شدند و اکنون 12 نفر (عمدتا به دلیل مشکلات تنفسی) در تبریز و 16 نفر دیگر در بیمارستان امام خمینی ارومیه تحت مراقبتهای ویژه هستند.

رییس سازمان نوسازی مدارس كشور اضافه کرد: آموزش ندیدن سرایدار مدرسه را تکذیب می کنیم وطی دستوراتی که توسط وزارت ارسال شده مسئولین مدارس برای جلوگیری از حادثه آموزش دیده اند.

وی ادامه داد: بر اساس مقررات ملی ساختمان مبحث 17/1 که مربوط به لوله کشی گاز ساختمان ها است آمده که نصب وسایل گاز سوز گرمایشی ، بخاری، آبگرمکن و پکیج در مکانهای خاص همچون مدارس و دانشگاه ها ممنوع است.

رئیسی تاکید کرد: استفاده از بخاری گازی در کلاس درس ممنوع است و این مبحثی بین المللی است.

وی با اشاره به اینکه این مدرسه در سال 1361 ساخته شده است، افزود: دو کلاس درس نیز با قدمت 8 سال توسط خیرین ساخته شده است و بخاری مورد استفاده در این کلاس از نوع نفتی کاربراتوری و دارای استاندارد بوده که توسط یکی از کارخانه های معتبر کشور ساخته شده است.

رییس سازمان نوسازی مدارس كشور با بیان اینکه آموزش و پرورش همه آنچه را که باید انجام داده بود، گفت: کپسول آتش نشانی هم در کلاس موجود بوده و حتی یکی از معلمان از کپسول استفاده کرده ، اما علی رغم تمامی تدابیر این حادثه اتفاق افتاده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش، تصریح کرد: اکنون چیزی که مهم است درمان دانش آموزان است و آنچه در توان استان و دولت بوده انجام پذیرفته است.

وی با بیان اینکه نزدیک 500 هزار کلاس درس در کشور وجود دارد، یاداور شد: 30 درصد کلاسهای درس در سطح کشور از منبع حرارتی به غیر از حرارت مرکزی دارند و از بخاری استفاده می کنند؛ این 30 درصد بیشتر در روستاها و در برخی مدارس ساخته شده پیش از انقلاب وجود دارد.

معاون وزیر گفت: محل قرارگیری بخاری و باز شدن در به بیرون و پنجره های کلاس همگی استاندارد بوده است.

رئیسی همچنین شایعه اجازه ندادن معلم برای خروج از کلاس را به دانش آموزان تکذیب کرد و گفت: تا بهبودی کامل تمامی مصدومین ، کلیه هزینه های درمانی توسط دولت پرداخت خواهد شد./س

برچسب ها: مدرسه ، کشور ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.