معاون سياسي امنيتي استانداري خراسان رضوي از برگزاري دومين همايش سراسري عفاف و حجاب ويژه موسسات آموزش عالي غيرانتفاعي در بهمن ماه سال جاري به ميزباني مشهد مقدس خبر داد.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، محمد غفاري در كارگروه عفاف و حجاب با اعلام اين خبر گفت: تاثيرپذيري و الگوگيري طيف هاي مختلف جامعه از قشر دانشجويي، اقدام هاي فرهنگي منضبط و دامنه داري را در اين زمينه مي طلبد.

وي ادامه داد: يكي از دغدغه هاي اصلي دانشگاهيان، فقدان تعريف الگوي واحد در بحث حجاب و پوشش اسلامي است.

معاون سياسي امنيتي استانداري خراسان رضوي در بررسي محورهاي همايش سراسري عفاف و حجاب گفت: مهندسي ديني فرهنگي پوشش مطلوب، آسيب شناسي و دشمن شناسي حجاب و پوشش، بررسي الگو و حدود حجاب از جمله محورهاي اصلي اين همايش مي باشد.

وي با اشاره به برگزاري كارگاه هاي آموزشي در اين همايش افزود: حجاب و امنيت رواني، ارائه ديدگاه ها و طرح هاي بديع و نو با هدف غفلت زدايي و ترويج آن، بررسي چگونگي تبليغات حجاب براي معرفي يك الگوي جديد در جامعه، ارائه مصاديق الگوي كامل حجاب، تبيين شرايط حضور زن در جامعه ،بررسي شبهات مربوط به معيارها و حدود حجاب و راهبردهاي علمي توسعه ي فرهنگ و پوشش از جمله مباحثي است كه در كارگاه هاي آموزشي اين همايش مطرح خواهد شد.

وي افزود: در بحث آسيب شناسي حجاب صرفا نبايد نگاه تك بعدي به مسائل اعتقادي و باورهاي مذهبي داشته باشيم، بلكه با رصد و بررسي فعاليت هاي عملياتي دشمن در حوزه عفاف زدايي به راهكار هاي عملي و كاربردي در مقابله با ناتوي فرهنگي غرب اقدام كنيم./س 

برچسب ها: همایش ، عفاف ، در ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.