روزنامه فايننشال تايمز نوشت عربستان سعودي توليد نفت خود را به پايين ترين سطح در يک سال گذشته رسانده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، اين روزنامه در شماره امروز خود در اينترنت در مقاله اي به قلم "گاي چازان" و "خاوير بلاس" نوشت: علت اين کاهش، افزايش توليد نفت خام آمريکا و کاهش رشد اقتصادي است که موجب کاهش تقاضا براي نفت شده است.
جزئيات کاهش شديد توليد نفت عربستان پيش از نشست روز چهارشنبه سازمان کشورهاي صادر کننده نفت(اوپک) در وين منتشر شد.
آمار و ارقامي که در آستانه نشست روز چهارشنبه اوپک منتشر شد نشان داد عربستان سعودي ماه نوامبر روزانه 9.5 ميليون بشکه نفت توليد کرد که پايين ترين سطح در يک سال گذشته بوده است. عربستان ماه ژوئن ده ميليون و يکصد هزار بشکه نفت در روز توليد کرده بود که بالاترين ميزان توليد اين کشور در سي سال گذشته بود.
کاهش توليد نفت عربستان توليد کلي کشورهاي عضو اوپک را ماه نوامبر به 30.78 ميليون بشکه در روز رساند که اين نيز تقريبا کمترين ميزان توليد اين سازمان در يک سال گذشته بود.  
انتظار مي رود که اوپک ميزان توليد رسمي کنوني خود را در نشست روز چهارشنبه تغييري ندهد. کشورهاي اوپک يک سال قبل بر سر سقف توليد سي ميليون بشکه در روز به توافق رسيدند اما سهميه اي براي تک تک اعضا تعيين نکردند. اين مسئله دست سعودي ها را براي تعديل توليد باز گذاشت و سياستي است که احتمالا ادامه خواهد يافت.
تنش هاي ژئوپوليتيک در خاورميانه تاکنون قيمت ها را بالا نگه داشته است. 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار