شبكه سي ان ان در گزارشي ويژه پرده از سختي هاي كاري ماهيگيران فلسطيني برداشت كه به دليل محدوديتهاي اعمال شده از سوي اسرائيل، نمي توانند صيد خوبي را داشته باشند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  ، در اين گزارش به وضعيت دشوار صيد توسط ماهيگيران در سواحل نوار غزه اشاره شده است كه با توجه به اينكه اين ماهيگيران تنها مي توانند 6 مايل (9.6 كيلومتر) از ساحل غزه دور شوند ، در صيد چيزي جز ماهيان كوچك و خرچنگ عايدشان نمي شود و اين موضوع باعث فقر بيش از پيش مردم مظلوم اين منطقه مي شود.

بيشتر كشتي داران فلسطيني كه از اين وضعيت بسيار ناراضي هستند در نظر دارند تا از صنف صيد ماهي منصرف شوند چراكه تمامي درآمد آنها براي تعمير كشتي و قرض هاي آنها مصرف مي شود.

اين موضوع در حالي اتفاق مي افتد كه طيق توافق جديد دوطرف فلسطيني و اسرائيلي پس از آتش بس ، منطقه ماهيگيري را براي صيد ماهي فلسطينيان دوبرابر مساحت قبل تر از خود كرده اند ،اما صيادان فلسطيني معتقد به اين موضوع هستند كه اين موضوع نيز حيله اي از جانب رژيم صهيونيستي بوده است چرا كه هنوز هم صيد ماهي براي اين مردم بسيار مشكل و بي نتيجه است.

در حال حاضر اكثر صيادان فلسطيني ترجيح مي دهند تا به جاي صيد ماهي كه برايشان صيد پرباري ندارد به عبادت و خواندن دعا و نماز در درون كشتي بپردازند.

گفتني است كه ناوهاي جنگي رژيم صهيونيستي در صورت نزديك شدن كشتي هاي صيد ماهي فلسطيني به مرز تعيين شده با شليك تيرهاي هوايي اخطار آميز به آنها هشدار مي دهند تا از حريم خود تجاوز نكنند.


 
برچسب ها: صید ، ماهی ، سی ان ان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار