شانزدهمین کنگره سراسری سالیانه طب فیزیکی و توانبخشی امروز 22 آذر در دانشگاه علوم پزشکی ارتش شروع به کار کرد.

دکتر پرویز مژگانی، دبیر علمی این کنگره در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:  این کنگره هر سال به صورت سالیانه در کشور برگزار می شود.

وی تصریح کرد: هدف از برگزاری این کنگره برقراری تبادل آخرین دستاورد های علمی در زمینه های مرتبط با طب فیزیکی و توانبخشی است.

وی افزود: سعی می شود کارگاه هايی در جهت ارتقاء مهارت های علمی همکاران این حوزه در حاشیه این کنگره برپا شود .

مژگانی یادآور شد: در کنگره امسال در مجموع 270 مقاله ارائه شده که 170 مقاله به صورت سخنرانی و پوستر پذیرش شده است.

 وی با اشاره به حضور متخصصین از کشورهای فرانسه و کانادا گفت: حدود 15 مقاله خارجی نیز ارائه شده بود که از این بین 10 مقاله پذیرفته شد.

دبیر علمی کنگره یادآور شد:یکی از محورهای این کنگره، توانبخشی رباتیک و استفاده از فناوری های نوین در حوزه توانبخشی است که تعدادی از متخصصین طب فیزیکی با همکاری دانشگاه های فنی و صنعتی کشور طرح هایی در دست انجام دادند که با استفاده از آن خدمات توانبخشی را به صورت راه دور و بدون نیاز به حضور در مراکز درمانی ارائه می کنند.

وی در خصوص نحوه اجرای این طرح اظهار داشت: در این طرح با استفاده از اینترنت دستگاه هایی در اختیار بیمار قرار می گیرد و فرد تحت نظارت مرکزی که اقدامات را ارائه می کند امکان استفاده از به روز ترین فناوری های توانبخشی را پیدا می کند و بیماران در هر قسمتی از کشور که متقاضی استفاده از خدمات باشند در صورت دسترسی به اینترنت می تواند از خدمات توانبخشی بهره مند شوند.

مژگانی خاطر نشان کرد: این کنگره در سه روز به صورت صبح و بعد از ظهر برگزار می شود و در مجموع 5 کارگاه در روز های اول و دوم پس از سخنرانی ارائه می شود./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.