رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان اقتصادی رضوی گفت: پژوهش، عاملی موثر در پيشرفت و توسعه پايدار است.

مهندس مهدی عزیزیان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، به مناسبت هفته پژوهش و فناوری افزود: اگر پژوهشي صورت نگيرد در حقیقت افزایشی در دانش و علم بشري صورت نگرفته است و هر آنچه که به عنوان پیشرفت در علوم مختلف و در اعصار گوناگون حاصل شده توسط اشخاصی صورت گرفته که با نگاهی پژوهش گونه وارد موضوعات جدید علمی شده‌اند و با کوششی مضاعف به نتایج مطلوب و مثمرثمری دست یافته‌اند.

وی ادامه داد: در دنياي امروز آگاهی يکي از شاخص‌هاي اصلي پيشرفت و تعالي هر کشور محسوب مي‌شود و از طرف دیگر، منبع اصلي توليد اطلاعات و دانش جديد در واقع حاصل فعاليت‌هاي پژوهشي است که انجام مي‌شود.

عزیزیان افزود: پژوهش در هر موضوعی که انجام شود با وجود شرایط لازم و عوامل موثر آن می‌تواند در حل مشکلات موجود در عرصه‌هاي مختلف زندگي موثر باشد.

مدیرعامل سازمان اقتصادی رضوی اظهار داشت: انجام پژوهش صحیح و سودمند، یکی از عواملی است که در توسعه و پيشرفت کشور تاثیرگذار خواهد بود و در این میان موفقیت‌های یک کشور در زمینه‌های مختلف از جمله کشاورزی، صنایع، عمران و خدمات و ... بی‌تاثیر از انجام فعالیت‌های پژوهشی نخواهد بود.

وی تاکید کرد: در یک تقسیم‌بندی کلی می‌توان پژوهش را به دو نوع پژوهش پایه‌ای و پژوهش کاربردی تقسیم کرد.

عزیزیان بیان كرد: پژوهش پایه‌ای می‌تواند زمینه‌ي پژوهش کاربردی را فراهم آورد، اما به نظر می‌رسد که نتایج پژوهش پایه‌ای در وهله‌ي اول متوجه کاربرد آن در زندگی افراد جامعه نیست، در حالی که پژوهش‌های کاربردی دارای جنبه‌ي عملی و مستقیما متوجه حل مشکلات جامعه می‌باشند.

عزیزیان، شناخت موضوع برای انجام یک پژوهش را بسیار مهم دانست و تاکید کرد: انجام پژوهش صحیح در راستای برنامه‌های راهبردی علمی در یک سازمان، نهاد و مجموعه و در جهت‌رسیدن به اهداف عالیه مورد نظر از اهمیت بسزايی برخوردار است.

وی در پایان با اشاره به انجام طرح‌های تحقیقاتی و پژوهشی مختلف در سازمان اقتصادی رضوی و شرکت‌ها و موسسات تابعه آن خاطرنشان کرد: پرداختن به طرح‌های پژوهشي گوناگون در حوزه‌های مختلف داروسازی، کشاورزی، صنایع غذائی، دامپروری، باغات و ... در اين سازمان و شرکت‌ها و موسسات تابعه آن نشان از توجه ويژه به اين امر با بهره‌گيري از نظرات و هم‌انديشي متخصصين و صاحب‌نظران با پژوهش‌هاي مداوم و دقيق دارد و امیدواریم در آينده شاهد نتایج مثمرثمر بسياري از اين طرح‌هاي پژوهشي در حوزه‌هاي مختلف باشیم/س 

برچسب ها: پژوهش ، عاملی ، موثر ، پیشرفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.