کارشناس مسائل آفريقا و خاورميانه گفت: به رسميت شناخت معارضين سوري توسط آمريکا نشان از سرسپردگي اين کشور نسبت به رژيم صهيونيستي است.

جعفر قنادباشي در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران با اشاره به رسميت شناختن معارضين سوري توسط دولت آمريکا گفت: سياست‌هاي خاورميانه‌اي آمريکا تحت تاثير چند عامل مختلف بوده که يکي از اهرم‌هاي موثر بر سياست‌هاي ايالت متحده لابي‌هاي صهيونيستي است.

وي تصريح کرد: اولين عامل به رسميت شناختن مخالفين بشار اسد منافع رژيم صهيونيستي بوده چرا که تضعيف و براندازي دولت سوريه در جهت منافع صهيونيست‌ها در منطقه است به همين خاطر رژيم صهيونيستي مصرانه خواهان اين اقدام آمريکائيها بود.

قنادباشي اظهار داشت: رژيم اشغالگر قدس دنبال به رسميت شناختن مخالفين سوري توسط آمريکاست تا بتواند خط مقاومت را تضعيف کند چرا که سوريه پيوند دهنده گروه‌هاي مقاومت در منطقه بر عليه رژيم صهيونيستي است.

کارشناس مسائل آفريقا و خاورميانه درباره علت ديگر به رسميت شناختن معارضين توسط آمريکا چنين گفت: سوريه تاکنون دست دوستي به آمريکا و هم‌پيمانانش نداده بنابراين استراتژي ايالات متحده به روي کار آوردن دولت‌هايي است که در جهت منافع اين کشور گام مي‌بردارند.

وي با بيان اينکه گزينه نظامي عليه سوريه کارآيي نداشته است، افزود: وعده‌هاي آمريکا به معارضين سوري در جهت سرنگوني دولت اسد محقق نشده چرا که اقدامات نظامي و تجهيز مخالفان سوري بر عليه دولت اسد موثر نبوده لذا ايالات متحده براي اميد دهي به معارضين دست به اقدام سياسي مبني بر به رسميت شناختن مخالفين کرده است.

قناد باشي با اشاره به اينکه مخالفين دولت اسد به گروه‌هاي مختلفي تقسيم شده‌اند، تاکيد کرد: آمريکا با تامل بسيار و به طور محتاطانه وارد مسائل سوريه شد چرا که در ابتدا کشور فرانسه معارضين سوري را به رسميت شناخت و اين اقدام با حوصله آمريکا به خاطر تنفر ملت‌هاي منطقه از اين کشور است.

وي ادامه داد: آمريکا با به رسميت شناختن معارضين سوري نگران تضعيف آنها در سوريه است چرا که مردم سوريه و منطقه خاورميانه، آمريکا را حامي اصلي رژيم صهيونيستي مي‌دانند بنابراين پشتيباني آمريکا از گروه‌هاي معارض و مخالف سوري مشروعيت ايالت متحده را زير سئوال مي‌برد.

اين کارشناس مسائل آفريقا و خاورميانه اظهار داشت: در حال حاضر ماهيت معارضين براي ملت سوريه روشن شده و حمايت رسمي آمريکا از معارضين سند واضحي براي کساني است که کورکورانه عليه بشار اسد مي‌جنگند لذا با مشخص شدن پشت صحنه اين اتفاقات بايد دست از مخالفتشان با دولت اسد بردارند.

وي درباره کمک‌هاي نظامي آمريکا به معارضين سوري گفت: ايالات متحده کمک‌هاي بسياري از طريق مرز ترکيه و اردن به مخالفان اسد کرده که سلاح‌هاي کشتار جمعي بخشي از اين کمک‌هاست لذا به رسميت شناختن معارضين نشان از سرسپردگي آمريکا به رژيم صهيونيستي است.

اين کارشناس مسائل آفريقا و خاورميانه در پايان خاطرنشان کرد: آمريکا با به رسميت شناختن معارضين سوري بر خلاف قوانين و موازين بين‌المللي عمل کرده چرا که سوريه هم اکنون دولت قانوني دارد و عرف بين الملل اقدام ايالت متحده را تاييد نمي‌کند.


انتهاي پيام/

برچسب ها: سوریه ، معارضین ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار