طلاق عاطفی پدیده ای بارز و آشکار که زندگی مشترک زوجین را تهدید می کند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران شاید دیده باشیم همسرانی که منتظر فرصت برای از هم دور بودن هستند ، اما شرایطی مانند حضور فرزند در زندگی مشترک،ترس از حفظ آبرو و شاید نیاز مالی از عواملی باشد که زندگی را برای خود به ظاهر حفظ می کنند.

پدیده ای به عنوان طلاق عاطفی پدیده ای شاید به ظاهر نوظهور باشد ولی کم نیست تعداد این زوجین که به ظاهر در کنار یکدیگر زندگی می کنند اما در کل مسیر زندگی مخالف یکدیگر زندگی می کنند و پدیده طلاق عاطفی را در زندگی شاهدند.

حسین ابراهیمی مقدم روانشناس گفت:در زمانی که بین زوجین صمیمیت رنگ می بازد و عشق جایگاه خود را در زندگی از دست می دهد می توان گفت که طلاق عاطفی بین زوجین رخ داده است.

وی بیان داشت:بیشترین طلاق عاطفی و حتی طلاق واقعی طبق آمار بیشتر در 3 تا 4 سال اول زندگی رخ می دهد.

این روانشناس تصریح کرد:عدم مهارت های عشق ورزیدن؛ نبود شرایط های مناسب ،عدم شناخت زوجین از یکدیگر،ازدواج زود هنگام و شکل گرفته براساس احساسات از عواملی است که زمینه ساز طلاق عاطفی بین زوجین است.

ابراهیمی مقدم افزود:طلاق عاطفی معمولا تدریجی است و در پی ناکامی های مکرر و عدم ارضای خواسته های زوجین شکل می گیرد.

وی با بیان اینکه طلاق عاطفی می تواند زمینه ساز طلاق رسمی باشد گفت:نمی توان این را انکار کرد که تعداد طلاق عاطفی در کشور از طلاق رسمی کمتر نیست.

این روانشناس بیان داشت برای پیشگیری از طلاق عاطفی که نتیجه فقر عاطفی بین زوجین است باید تمهیدات عدیده ای صورت گیرد.

ابراهیمی مقدم خاطرنشان  کرد:ایجاد مراکز مشاوره به صورت رایگان می تواند تنش های درون خانواده را کاهش دهد و از رسیدن به طلاق عاطفی پیشگیری کند./ل
گزارش از محبوبه مرادی
برچسب ها: صمیمیت ، طلاق ، عاطفی ، زوجین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار