در تعطيلات آخر هفته پنجشنبه و جمعه ( 23 و 24 آذر ماه ) بينندگان مي توانند فيلم هاي سينمايي، تلويزيوني و انيميشن تماشا كنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي رسانه ملي؛ در تعطيلات آخر هفته پنجشنبه و جمعه (23 و 24 آذر ماه) فيلم‌هاي متنوعي براي بينندگان شبكه‌هاي صدا و سيما در نظر گرفته شده است.

*شـبـكـه يــك

شبكـه يك سيما براي ساعت 16روز جمعه 24 آذر ماه فيلم تلويزيوني « بازجويي در كافه تهران » به كارگرداني شاهد احمد لو و تهيه كنندگي حسين طاهري را براي پخش در نظر گرفته است.
در اين فيلم با بازي هومن برق نورد ، بابك كشوري و مهدي سلطاني سوستاني خواهيد ديد: مجيد پسر جواني كه عقب مانده ذهني است، متهم به قتل يك پير زن و خدمتكارش و همچنين دزدي جواهرات اوست، اما سرگرد كاويان نظري بر خلاف اين دارد. زيرا او قتل پيرزن را حاصل يك جنايت پيچيده مي داند . پس دستور آزادي مجيد را مي دهد تا ماجراي قتل را پيگيري كند .

*شـبـكـه دو
 
انيميشن « جنگجوي آواره » به كارگرداني آنتونيو زوررا و تهيه كنندگي آنتونيو زوررا و كامرون پرز ، محصول سال2010 اسپانيا ، پنجشنبه 23 آذر ماه ساعت 7:30 صبح در قالب برنامه « سينما صبحانه » از شبكه دو سيما پخش مي شود.
در خلاصه داستان انيميشن آمده : خانواده اي از موش ها در خانه سروانتس كه نويسنده دن كيشوت است زندگي مي كنند. پدر اين خانواده داستان هايي كه سروانتس از دن كيشوت مي نويسد را بسيار دوست مي دارد و آنها را مي خواند و هر بار به خانه باز مي گردد و بچه هايش را بي حوصله مي بيند. آنها را دور هم جمع كرده و برايشان از ماجراجويي هاي دن كيشوت تعريف مي كند. شخصيت دن كيشوت را يك سياه گوش بازي مي‌كند. اين سياه گوش يك دوست و همراه دارد كه از قضا او هم موش است و سانشو نام دارد. اين دو با هم سفر مي كنند و با ناعدالتي ها به مبارزه مي پردازند. در يكي از اين ماجراجويي ها، دن كيشوت كلاه خودش را گم مي كند و در پي پيدا كردن آن به همراه سانشو به طور اتفاقي وارد دنياي ادبيات مي شوند.

فيلم سينمايي « كودك مريخي » به كارگرداني منو ميجس ، پنجشنبه 23 آذر ماه ساعت 14:30 در قالب برنامه « سينما آفتاب » از شبكه دو سيما روي آنتن خواهد رفت.
در خلاصه داستان فيلم آمده: ديويد گُلدون نويسنده داستان هاي علمي- تخيلي است كه دو سال پيش از همسرش جدا شده و به شدت احساس تنهايي مي كند. او با پسر شش ساله اي به نام دنيز آشنا مي شود. دنيز پسر يتيمي است كه فكر مي كند از سياره مريخ آمده و در يك جعبه بزرگ اسير شده است. او يك كمربند دارد كه با باتري روشن مي شود و فكر مي كند با آن مي تواند پرواز كند. او به حدي در افكارش غرق است كه براي رفتن به مريخ بالاي يك برج مي رود. از طرفي ليز خواهر ديويد به او پيشنهاد مي دهد تا سرپرستي فرزندي را به عهده بگيرد، اما ديويد هر بار به بهانه اي از اين كار سر باز مي زند .

فيلم تلويزيوني « سياه و سپيد » به كارگرداني و تهيه كنندگي امين اماني ، پنجشنبه 23 آذر ماه ساعت 21 از شبكه دو سيما روي آنتن خواهد رفت.
در اين فيلم خواهيد ديد: اياز و عوض دو برادر مي باشند كه در يك گاوداري كار مي كنند، عوض صاحب گاوداري است و از زندگي خود چهار دختر دارد و همسرش باردار است و پس از اطلاع از اينكه فرزند پنجمش هم دختر است، به خانه مي آيد و همسرش كه منتظر شنيدن خبر خوب پسر دار شدن همسرش مي باشد، از خبر همسرش عصباني شده و خانه را ترك مي كند. برادرش اياز كه همكار او در گاوداري است سعي مي كند او را دلداري داده و به مشيت الهي آگاه سازد، ولي عوض گوشش بدهكار نيست تا اينكه اياز پيشنهاد مي دهد كه با يكي از كارگران زن گاوداري به نام ربابه كه بيوه زني است و سه فرزند پسر دارد ازدواج كند و مطمئن باشد كه او پسر زا است.


فيلم سينمايي « كارليتوس » به كارگرداني رايان دي پالما و تهيه كنندگي ويلي بار، صبح جمعه 24 آذر ماه ساعت 7:30 در قالب برنامه « سينما صبحانه » از شبكه دو سيما پخش مي شود .
داستان فيلم محصول سال1993 اسپانيا از اين قرار است كه : « كارليتوس » پسر بچه‌اي است كه در يتيم‌خانه‌اي در اسپانيا زندگي مي‌كند و استعداد درخشاني در فوتبال دارد. « ديه‌گو » مربي فوتبال اوست كه از كودكي در آنجا بزرگ شده است. او تلاش مي‌كند تا همه فرصت هايي كه در كودكي و با سخت‌گيري‌هاي مدير بداخلاق يتيم‌خانه از دست داده بود ، براي كارليتوس فراهم كند.

فيلم سينمايي «قبيله رنگين كمان» به كارگرداني كريستوفر آر واتسون و تهيه كنندگي دنيل فريش و فيليپ واليا ، جمعه 24 آذر ماه ساعت 17:30 از شبكه دو سيما روي آنتن مي رود.
داستان «قبيله رنگين كمان» از اين قرار است كه : مورگان سرطان دارد و هر چه مي گذرد، حالش بدتر مي شود. ولي سعي مي كند كه اميدش از بين نرود و با رفتن به اردوي تابستاني بچه ها روحيه و اميد بيشتري پيدا كند. از آن طرف كلوين و چند پسر بچه ديگر، كه رفتار ناهنجاري دارند نيز براي اصلاح رفتارشان به اردو برده مي شوند. آنها در ابتدا بسيار رفتارهاي نامناسبي دارند، ولي به مرور به خاطر اينكه در جمع قرار مي گيرند و مسئوليت هايي پيدا مي كنند و معناي روح تعاون و دوستي را مي فهمند، به مرور تغيير مي كنند. مورگان به مرور با بچه ها صميمي مي شود، ولي يك روز دوباره غش مي كند و به بيمارستان مي رود.

فيلم تلويزيوني «حس ششم» به كارگرداني كامبيز كاشفي و تهيه كنندگي عليرضا حسيني ، جمعه 24 آذر ماه ساعت 23 از شبكه دو سيما روي آنتن مي رود.
داستان «حس ششم» با بازي شبنم مقدمي، سولماز غني و لطيف الله سيفي از اين قرار است كه : زني به نام "طوبا" كه زنداني است دچار فراموشي شده و گذشته خود را به خاطر نمي‌آورد. او كه كليد حل يكي از پرونده‌هاي قاچاق است با نقشه ماموران پليس از زندان آزاد مي‌شود و پس از مدتي طبق پيش بيني‌هاي پليس حافظه‌اش را به دست مي‌آورد، اما با ديدن صحنه قتل شوهرش شوكه مي‌شود، با اتومبيل تصادف مي‌كند و مجددا" حافظه‌اش را از دست مي‌دهد.

*شـبـكـه سـه

فيلم سينمايي «سرنوشت دو زندگي ( قسمت اول )» به كارگرداني رومولو گايري، پنجشنبه 23 آذر ماه ساعت 10:30 از شبكه سه سيما بازپخش مي شود.
قصه «سرنوشت دو زندگي» با بازي فابيو تستي و ميشل نوري از اين قرار است:" آندره آ" كميسر پليس و "نيكولو" قاضي دو دوست هستند كه در پي به دام انداختن يك باند تبهكاري هستند. ماجرا در ايتاليا اتفاق مي‌افتد و اين گروه مافيايي "نيكولو" را به قتل مي رسانند." آندره آ" با تلاش سعي مي كند از يك شاهد در دادگاه استفاده كند. باند مافيايي ايتاليايي براي از بين بردن شاهد از همكار مافيايي آمريكايي خودشان درخواست كمك مي كنند و آنها نيز يك نفر را به نام" ديويد" كه احتياج به پول براي تامين هزينه درمان همسرش داشته است به ايتاليا مي فرستند .

فيلم سينمايي «برخورد مرگبار» به كارگرداني رابرت كورتزمن، پنجشنبه 23 آذر ماه ساعت 19 از شبكه سه سيما روي آنتن مي رود.
قصه « برخورد مرگبار » با بازي جوين پانتوليانو و سين پاتريك از اين قرار است: ديويد عضو سابق ارتش آمريكا با بمب گذاري از پليس طلب پول مي كند. ديويد پس از ربودن زن تامي به او بمب وصل مي كند. تامي بايد زن خود را بكشد تا بقيه افراد پليس نجات پيدا كند. او نيز همين كار را مي كند. بعد از هشت سال پليس تامي را به همكاري دعوت مي كند . تامي دوباره وارد ماجرا مي شود. ديويد يك هتل را بمب گذاري مي كند و چون پليس به او پولي مي دهد. او هتل را منفجر مي كند و ايزابل توسط ديويد دستگير مي شود .

 فيلم سينمايي «مكانيك» به كارگرداني جيسون استاتام محصول سال 2011 آمريكا، پنجشنبه 23 آذر ماه ساعت 23:30 از شبكه سه سيما پخش مي شود.
در خلاصه داستان فيلم آمده : آرتور يك آدمكش حرفه ايست. او براي شركتي كار مي كند كه مدير اصلي آن مردي به نام دين است. آرتور در قتل هاي صحنه سازي شده مهارت زيادي دارد و به تنها چيزي كه اهميت مي‌دهد، قتل به موقع و دقيق است. دين غالباً آرتور را از طريق يكي از مديران پير شركت به نام هري در جريان جزئيات مأموريت بعدي مي گذارد، اما اين بار ، آرتور در بسته ارسالي عكس هري را كه دوست قديمي اوست به عنوان قرباني بعدي مي بيند. او ابتدا تصور مي كند اشتباهي رخ داده، اما دين به او مي گويد كه هري به شركت خيانت كرده و با همكاري در قتل افراد شركت ،بيست ميليون دلار به جيب زده است. آرتور كمي مردد است.

 قسمت دوم فيلم سينمايي « سرنوشت دو زندگي » جمعه 24 آذر ماه ساعت 10:30 از شبكه سه سيما بازپخش مي شود.

فيلم سينمايي «روز مناسب» به كارگرداني نيك استاگليانو ، جمعه 24 آذر ماه ساعت 14:30از شبكه سه سيما پخش مي شود.
در اين فيلم با بازي روبرت پاتريك و هالب هولبرووك مي بينيم : لوكاس مردي است كه بعد از مشكل مالي كه در نتيجه مريضي دخترش براي او و خانواده اش به وجود آمده، خانواده اش را رها كرده است .دختر او كه حالا جوان است بعد از جستجوي بسيار موفق مي شود پدر خود را از طريق اينترنت پيدا كند. او با پدرش در يك كافه قرار مي گذارد . او كه پدر را درباره رها كردن خانواده به شدت مقصر مي داند با شنيدن عذر پدرش آرام تر شده و حق را به او مي دهد. فيلم سينمايي « روز مناسب » محصول سال 2011 امريكا است.

فيلم تلويزيوني « عبور از رستگاري » به كارگرداني و تهيه كنندگي احمد بندري ، جمعه 24 آذر ماه ساعت 19 از شبكه سه سيما پخش مي شود . قصه درباره مهران ( كارمند انبار يك شركت ) است كه شخصي است طمع كار كه مدام در حال غر زدن و انتقاد از وضعيت موجود جامعه است . او داراي خانواده خوبي است. از سوي ديگر زنش باردار است و او نگران بحث هزينه زايمان است تا اينكه يك روز او و دوستش در انبار بندي قرار گرفته اند آنها موضوع را با مسئول انبار در ميان مي گذارند . در نهايت مهران از او چكي را به عنوان رشوه قبول مي كند . مهران كه تا قبل از آن در مسير برگشت به خانه و رفتن سركار، مسافركشي هم مي كرد. بعد از گرفتن چك آن روز مسافركشي نمي كند و موبايل او زنگي مي خورد . او در حين صحبت و پشيماني دوستش از گرفتن رشوه مي شود ، ناگهان به عابري برخورد مي كند.

*شـبـكـه چـهـار

فيلم سينمايي « شيوع » به كارگرداني استيون سودربرگ و با بازي مت دامون و كيت وينسلت ، پنجشنبه 23 آذر ماه ساعت 16 از شبكه چهار سيما بازپخش مي شود.
در خلاصه داستان فيلم آمده : بيماري اي همه گير رايج شده و گروهي دكتر به دنبال راه علاجي براي آن مي‌باشند. اين بيماري بر اثر يك ويروس شايع شده است. پس از مدتي پزشك ها متوجه مي شوند اين ويروس از مركز كنترل بيماري ها زير نظر پنتاگون شيوع پيدا كرده اما آنها حق ندارند واقعيت اين بيماري را در گزارش خود قيد كنند. از طرفي شركت هاي دارويي تلاش مي كنند در اين شرايط آشفته سود خود را افزايش دهند و آنها براي اين منظور دست به هر كاري مي زنند. فيلم سينمايي « شيوع » محصول سال2011 امريكا - امارت است.

فيلم سينمايي « كلاس برفي » به كارگرداني كلود ميلر، جمعه 24 آذر ماه ساعت 12 از شبكه چهار سيما پخش مي شود.
در خلاصه داستان فيلم آمده : پدر نيكلا پسر 12 ساله اش را براي آموزش اسكي به مدرسه اي شبانه روزي مي‌برد. پس از رفتن پدر، نيكلا متوجه مي شود ساكش را در ماشين جا گذاشته است. مربي آنها تلاش مي كند با پدر نيكلا تماس بگيرد، ولي او هنوز به خانه نرسيده است. نيكلا كه با شرايط جديد هنوز كنار نيامده همان شب دچار كابوس مي شود. مربي و يكي از شاگردها با نيكلا رابطه صميمانه برقرار مي كنند. اما كابوس هاي شبانه نيكلا بر اثر سرما خوردگي و تب شديدتر مي شود. او در بستر بيماري مي شنود كه دو پليس از ناپديد شدن پسر بچه اي صحبت مي كنند.

فيلم سينمايي « خاكستر و خون » به كارگرداني فاني آردانت ، جمعه 24 آذر ماه ساعت 20:30 در قالب برنامه « سينما 4 » از شبكه چهارسيما روي آنتن مي رود.
در خلاصه داستان فيلم آمده : جوديت سال ها پيش از خانواده اش در روماني جدا شده و به همراه دو پسر و دخترش در فرانسه زندگي مي كند. تا آنكه نامه اي مبني بر دعوت او و خانواده اش در مراسم عروسي دريافت مي كند و به همراه فرزندانش به روستاي پدري باز مي گردد. در اين روستا كه خاندان ها با آداب و رسوم خاصي زندگي كرده؛ احترام به رسوماتشان را از هر چيز واجب تر مي دانند؛ با جوديت، فرزند ناخلف خانواده رفتار مناسبي ندارند. چرا كه او با نامزدي كه به اجبار برايش تعيين كرده بودند؛ به مقابله با خانواده اش برخاسته در نهايت با فرد مورد نظرش ازدواج مي كند. آبراهام بلاگا ورونيت الكابتزدرفيلم سينمايي « خاكستر و خون » محصول سال2009 فرانسه و روماني بازي كرده‌اند.

*شـبـكـه تـهــران

انيميشن «ماجراي دسپرو» به كارگرداني سم فل و با بازي متيو برادريك، اما واتسون، داستين هافمن و تريسي آلمن ، پنجشنبه 23 آذر ماه ساعت 13:30در قالب برنامه «تماشاخانه» از شبكه تهران پخش مي شود.
داستان فيلم درباره سه قهرمان بي‌شباهت به يكديگر است؛ يك موش ناجور كه ترجيح مي‌دهد به جاي خوردن كتاب‌ها آن را مطالعه كند، يك موش غمگين كه قصد دارد تاريكي سياه‌چال را ترك كند و يك دختر خدمتكار دست و پاچلفتي با گوش‌‌هاي گل‌كلمي كه سرنوشت او با شاهزادگان قصر يكي مي‌شود . انيميشن «ماجراي دسپرو» محصول سال 2008 آمريكا و انگليس است.

40 دقيقه بامداد روز جمعه 24 آذر ماه فيلم سينمايي «معماي سربازان» به كارگرداني اولگ پاگودين از شبكه تهران بازپخش مي شود.
در اين فيلم خواهيد ديد: سرگئي يك استاد دانشگاه است. او و دوستش الگ سعي مي كند تا در يك مانور شبيه سازي شده يكي از عمليات هاي قديمي جنگ شركت كنند. الگ و سرگئي در روسيه به دنبال ردي از گذشته هستند كه مربوط به يك داستان قديمي است. در اين مانور جوانان اوكرايني نيز شركت مي كنند و ميان دو گروه روس و اوكرايني دائم در گيري پيش مي آيد تا اينكه تصادفا سيري و تاراس كه دو پسر اوكرايني هستند به همراه الگ و سرگئي سفري در زمان كرده و به روزهاي واقعي در گذشته و جنگ باز مي گردند . در جنگ واقعي آنها مجبور هستند كه به هم كمك نمايند و در برابر دشمن بايستند، ولي سرگئي تلاش مي كند كه نامزد سابق پدر بزرگش را بيابد.

 ساعت 13:30 روز جمعه 24 آذر ماه فيلم سينمايي « تنها در موج ، كودك گمشده » به كارگرداني كالم مك كارتي ، محصول سال 2007 ايرلند از شبكه تهران پخش مي شود.
داستان در مورد بچه ايست كه گم شده و مادرش ادعا مي كند كه پدر بچه كه اعتياد دارد، او را دزديده و مي‌خواهد او را بكشد و شايد هم او را كشته باشد. با تحقيقات پليس مشخص مي شود كه مادر بچه هم اعتياد دارد و در مراحل بعدي مشخص مي شود كه پدر بزرگ و مادر بزرگ بچه او را براي اينكه دور از دسترس والدين معتادش باشد، با خود برده اند.

 *شـبـكـه شما

فيلم تلويزيوني «سايه يك شك» به كارگرداني مهدي شهسواري و تهيه كنندگي اصغر صادقي، پنجشنبه 23 آذر ماه ساعت 23 از شبكه شما پخش مي شود.
ماجراي فيلم با بازي مهدي اميني خواه، بهناز نادري، فاطمه طاهري و بهزاد رحيم خاني از جايي آغاز مي شود كه هنگام فيلمبرداري كه سعيد كارگردان و نگار همسر سعيد بازيگر آن است، پريا، دختر سعيد و نگار ناپديد مي شود. نگار بر اثر اين حادثه دچار شوك شده و به بيمارستان منتقل مي شود. با ورود حميد پسر عموي نگار براي عيادت از او داستان وارد مرحله جديدي مي شود. فيلم تلويزيوني « سايه يك شك » از توليدات سال جاري مركز اصفهان در ژانر اجتماعي و خانوادگي ساخته شده است.

فيلم تلويزيوني «روزهاي شيرين»با بازي منوچهر آذر، رامسين كبريتي، بهار ارجمند، سيد رضا نياكان و سعيده عرب، جمعه 24 آذر ماه ساعت 13:30 از شبكه شما پخش مي شود.
در خلاصه داستان فيلم آمده : شيرين و فرهاد هر دو پزشكند. آنها در آستانه طلاقند و لجبازيهايشان با هم باعث رنج فرزندشان آرين شده است. آقاجان عموي شيرين از تهران به اهواز نزد آنها آمده است، آقاجاني كه پدر خوانده شيرين هم هست كه پدر و مادرش را در حادثه اي از دست داده است. شيرين و فرهاد تصميم مي گيرند در حضور آقاجان كه با ازدواج آن ها مخالف بوده است ، اختلافشان را به نوعي مخفي كرده و رفتار محترمانه اي با يكديگر داشته باشند. در اين ميان آقاجان اعلام مي كند كه دچار تومور مغزي شده است و بيشتر از دو ماه فرصت زندگي ندارد. فيلم تلويزيوني «روزهاي شيرين» به تهيه كنندگي پروين بهارميري توسط سعيد نياكان كارگرداني شده است.

 

*شبكه آموزش

فيلم سينمايي «پنجاه درصـد زنـدگي» به كارگرداني جاناتان لوين، جمعه 24 آذر ماه ساعت 10:15 از شبكـه آموزش پخش مي شـود.
در خلاصه داستان فيلم آمده : آدام جوان 27 ساله اي كه دچار بيماري سرطان است. زندگيش دچار تغيير شده و همسر و دوست او تصميم مي‌گيرند كه در جريان درمان او را همراهي كنند، اما پس از مدتي همسر او ظرفيت تحمل شرايط را ندارد و او را ترك مي كند. آدام به كمك يك مشاور دوستش كايل و مادرش به مبارزه با سرطان ادامه مي‌دهد. فيلم سينمايي «پنجاه درصـد زنـدگي» محصول سال 2011 در كشور آمريكا ساخته شده است.
 

*شـبـكـه نمـايـش

فيلم هاي سينمايي، تلويزيوني و انيميشن «آشيانه اي براي زندگي»، «بچه هاي كوه تاراك ( قسمت 3 )»، «قهر»، «ژان كلود ون دام»، «فروشگاه عجيب آقاي مگوريوم» و «22 گلوله» پنجشنبه 23 آذر ماه ساعت 13، 15 ، 17 ، 19، 21 و 23 از شبكه نمايش روي آنتن مي رود.

فيلم هاي سينمايي ، تلويزيوني و انيميشن «فرزند چهارم»، «بچه هاي كوه تاراك ( قسمت 4 )»، «من ربات هستم» ، «به گاتاگا خوش آمديد»، «جسارت» و «اقليما» جمعه 24 آذر ماه ساعت 13، 15 ، 17، 19 ، 21 و 23 از شبكه نمايش پخش مي شود./ص
برچسب ها: رادیو ، تلویزیون ، برنامه ، شبکه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.