آيت‌الله مجتهدشبستري در گفتگو باشگاه خبرنگاران:

ایده تشکیل نظام پارلمانی برای آینده کشور مي‌تواند مطلوب باشد

عضو شوراي مرکزي جامعه روحانيت مبارز با بیان اینکه ایده تشکیل نظام پارلمانی برای آینده بلند مدت کشور مي‌تواند مطلوب باشد، گفت: درصورت احساس نیاز به نظام پارلمانی در کشور، باید کم و کیف این طرح از سوی کارشناسان و نمایندگان مجلس مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

آيت‌الله محسن مجتهد شبستري در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، درباره نظر مقام معظم رهبری مبنی براینکه «اگر روزي در آينده احتمالا دور، احساس شود که نظام پارلماني براي انتخاب مسئولان قوه مجريه بهتر است هيچ اشکالي در تغيير ساز و کار فعلي وجود ندارد» اظهار داشت: با توجه به مشکلاتی که اخیرا کشور با آن روبه رو بوده است، به نظر می‌رسد شکل گیری "نظام پارلمانی"به جای "نظام ریاستی" مشکلات و دردسرهای کمتری داشته باشد.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با تاکید براینکه امکان پیاده سازی این ایده در شرایط فعلی کشور وجود ندارد، گفت: مقام معظم رهبری نیز جایگزینی نظام پارلمانی به جای نظام ریاستی را برای آینده بلندمدت و در صورت احساس نیاز امکان پذیر دانسته‌اند.

آیت‌الله شبستری همچنین خاطر نشان کرد: درصورت احساس نیاز به نظام پارلمانی در کشور، باید کم و کیف این طرح از سوی کارشناسان و نمایندگان مجلس به دقت مورد بحث و بررسی قرار گیرد تا به نتیجه مطلوب نائل آید.

وی در پایان خاطر نشان کرد: فکر نمی‌کنم برای آینده نزدیک اجرای این طرح امکان پذیر باشد اما برای آینده دور می‌تواند راه حل مناسبی باشد.

انتهاي پيام/

برچسب ها: مجتهد ، شبستری ، پارلمانی ، نظام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار