نگاه راهبردی و استراتژیك این دو كشور دوست و همسایه عامل تحكیم روابط و استمرار دوستی آنها است.

به گزارش  خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان ،مدیركل سیاسی و انتخابات استانداری سیستان و بلوچستان روز گذشته  در دیدار با سر كنسول پاكستان در زاهدان با بیان این مطلب و بااشاره با اشاره به مرز طولانی بین دو كشور و اشتراكات فرهنگی و دینی، اظهار كرد: افزایش همكاری ها بین دو طرف باعث بهبود شرایط فرهنگی، اقتصادی و تجاری ایران و پاكستان می شود.

غلامرضا ضیایی با تاكید بر افزایش روابط متقابل، بیان كرد: تعامل و همكاری بیشتر مسوولان دو كشور، نتایج بسیار خوبی در زندگی مردم بویژه ساكنان مناطق مرزی و همسایه خواهد داشت.

سر كنسول پاكستان در زاهدان نیز در این دیدار با تبریك انتصاب ضیایی به سمت مدیركل سیاسی و انتخابات استانداری، مبادلات تجاری و فرهنگی دو طرف را برای كشورش مهم دانست و گفت: سركنسولگری پاكستان در زاهدان آمادگی دارد در زمینه صدور روادید و گسترش فعالیت های تجاری و فرهنگی همكاری بیشتری داشته باشد.

طاهر محمود قریشی با اشاره به ورود نخستین قطار باری پاكستان به سیستان و بلوچستان ، توسعه حمل و نقل در این زمینه را نشانه اهمیت روابط و تمایل این كشور به ارتقا مراودات فرهنگی با جمهوری اسلامی ایران دانست و از همكاری استاندار و دیگر مسوولان سیستان و بلوچستان در جهت گسترش فعالیت های تجاری ابراز خرسندی كرد./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.