رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: علی‌رغم مخالفت آمریکا، پروژه خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان به سرعت در حال پیشرفت است.


علاالدین بروجردی نماینده بروجرد در پی سفر اخیر خود به پاکستان به خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران گفت: این کشور دارای ظرفیت‌های بسیار بزرگی بوده و نیازمند یک تحول در عرصه استفاده از این ظرفیت‌ها است.

وی افزود: در جریان سفر اخیری که به پاکستان داشتم بحث خط لوله گاز مطرح شد و علی‌رغم مخالفت آمریکا این پروژه به سرعت در حال پیشرفت است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این که این پروژه باعث افزایش ظرفیت منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران خواهد شد، گفت: تقویت رابطه دو کشور، ارتقای سطح امنیت مرزی و منطقه‌ای و رفع مشکلات پاکستان از جمله دستاوردهای این پروژه خواهد شد.

بروجردی در ادامه به بحث تعرفه‌گذاری انتقال گاز جمهوری اسلامی ایران به پاکستان اشاره کرد و گفت: در خصوص این موضوع به صورت تخصصی بحث و توافقات انجام شده است .

گفتنی است، "خط لوله انتقال گاز "پروژه‌ای است که براساس آن گاز جمهوری اسلامی ایران به مدت 25 سال به هند و پاکستان صادر خواهد شد.

این پروژه 2700 کیلومتر طول دارد که از این میزان 1100 کیلومتر توسط جمهوری اسلامی ایران، 1000 کیلومتر توسط پاکستان و 600 کیلومتر نیز توسط هند انجام خواهد شد.
انتهاي‌پيام/
برچسب ها: خط ، لوله ، گاز ، ایران ، پاکستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار