شرکت کنندگان در کنفرانس حمايت از دموکراسي و حقوق بشر در بحرين از رژيم بحرين به سبب رفتار دوگانه و نقض حقوق بشر به شدت انتقاد کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه المنار ؛ شرکت کنندگان در کنفرانس حمايت از دموکراسي و حقوق بشر در بحرين که در بيروت پايتخت لبنان برگزار شد از جامعه بين المللي خواستند رژيم بحرين را وادار کند بيشتر گروه هاي مردم را در حکومت مشارکت دهد. 

عبدالناصر فقيه گزارشگر اين شبکه با اشاره به اينکه نقض حقوق بشر در بحرين از جمله موضوعات اصلي اين کنفرانس بود گفت: اين کنفرانس با پخش فيلم مستندي از رنج هاي ملت بحرين که پس از انتشار گزارش کميته حقيقت ياب بسيوني همچنان ادامه دارد گفت: شرکت کنندگان در اين کنفرانس به رفتار دوگانه مقامات بحرين پرداختند که از يکسو دعوت به گفتگو مي کنند و از سوي ديگر از بهار سال دو هزار و يازده تاکنون به نقض حقوق بشر در اين کشور ادامه مي دهند. 

يکي از فعالان بحريني شرکت کننده در اين کنفرانس به شيوه هاي مختلفي که رژيم بحرين از آنها براي نقض حقوق مردم بحرين استفاده مي کند اشاره کرد و افزود: يکي از اين راه ها لغو تابعيت برخي شهروندان به علل سياسي و نژادي است و اين در حاليست که رژيم هرگونه حل سياسي را رد مي کند و هيچ يک از راه حل هايي را که مخالفان به صورت مستقيم يا از طريق دوستان رژيم ارائه کرده اند نپذيرفته است. 

نوار الساحلي از نمايندگان پارلمان لبنان در سخناني در اين کنفرانس گفت: جهان بايد دولت بحرين را ملزم کند تا بيشتر گروه هاي مردم را در اداره کشور مشارکت دهد. جهانيان بايد بدانند که تخلفات هولناکي در بحرين روي مي دهد و حقوق بشر در اين کشور نقض مي شود. کمال الهلباوي انديشمند اسلامي مصري در سخناني در اين کنفرانس گفت: ما حمايت خود را از کسانيکه تابعيت آنها لغو شده است اعلام مي کنيم. چه معنايي دارد که تابعيت کسي لغو شود و وي ناچار شود به غرب روي بياورد. 

در ادامه گزارش آمده است: شماري از فعالان عربي و غيرعربي ازجمله عضو کميته بين المللي حقوق بشر در اين کنفرانس حضور داشتند. از سوي ديگر مديرکل موسسه خدمات مدني روسيه در سخناني در اين کنفرانس گفت: روسيه حوادث بحرين را از نزديک زير نظر دارد و اين حوادث را نقض آشکار حقوق بشر مي داند. 

برچسب ها: لبنان ، بحرین ، کنفرانس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار