عضو كميسيون بهداشت و درمان مجلس گفت: توسعه گردشگری سلامت به دست بخش خصوصی در راستای اصل 44قانون اساسی است.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل از روابط عمومي بيمارستان فوق تخصصي رضوي، رسول خضري در آستانه برگزاري سومين كنفرانس گردشگري سلامت كشورهاي اسلامي اظهار كرد: صنعت گردشگري از پردرآمدترين صنعت هاي كشور به شمار مي‌رود و سرمايه انساني غني و امكانات تخصصي در اين امر به توسعه اين صنعت كمك شاياني مي‌كند.

وي با تاكيد بر تقويت مديريت مناسب در كشور، ادامه داد: با تقويت زيرساخت هاي مديريت توزيع مناسب منابع انساني و مالي در كشور در توسعه صنعت گردشگري در تمامي بخش‌ها مي‌توان به موفقيت هاي چشمگيري دست يافت.

عضو كميسيون بهداشت و درمان مجلس گفت: كنفرانس گردشگري سلامت كمك مي‌كند تا كشور بيشتر به ملت‌هاي ديگر شناخته شود و مردم دنيا با واقعيت ايران روبه‌رو شوند و نگرش آنها نسبت به ايران عوض شود.

خضري خاطرنشان كرد: ارزآوري و توسعه پيشرفت‌هاي علمي در داخل كشور و تبادل نظر با افراد برجسته دنيا از نتايج برجسته اين كنگره به شمار مي‌رود.

وي در ادامه با اشاره به تقويت زيرساخت‌هاي مديريتي و توسعه سرمايه‌گذاري‌هاي كلان در گردشگري كشور، عنوان كرد: مجلس شوراي اسلامي به عنوان قانون‌گذار و دولت در نقش مجري دو بازو اصلي در توسعه زيرساخت‌هاي مديريتي كشور هستند.

عضو كميسيون بهداشت و درمان مجلس افزود: بايد بتوان از منابع گردشگري كشور به شكل مناسبي استفاده كرد و با به كارگيري برنامه‌هاي ساختاري مناسب در كنار مديريت مطلوب به اهداف بلندمدت دست يافت.

خضري خاطرنشان كرد: اطلاع‌رساني مناسب مي‌تواند از عمده‌ترين برنامه‌ها جذب گردشگر سلامت باشد.

وي با اشاره به رتبه بالاي نرخ سودآوري گردشگري سلامت كشور تركيه، ‌اظهار كرد: مهمترين منبع درآمد تركيه صنعت گردشگري و توريستي اين كشور است و در اين حوزه پيشرفت‌هاي خوبي تا کنون داشته است.

عضو كميسيون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر استفاده بهینه از فرصت، عنوان کرد: نباید فرصت ها را از بین ببریم و با مدیریت مناسب و فرهنگ سازی تمدن ها و گفت وگوهای به هنگام در عرصه های مختلف در راستای تولید درآمد کشور گام برداریم.

خضری خاطرنشان کرد: بخش خصوصی و مراکز درمانی و خدمات گردشگری در راستای توسعه گردشگری سلامت کشور نقش به سزایی دارد و واگذاری گردشگری سلامت به بخش خصوصی در راستای اصل 44 قانون اساسی برنامه ریزی شده است.

وی در خاتمه ادامه داد: دولت باید نقش خود را در مدیریت کشور کمتر کند و بسیاری از موضوعات را در اختیار بخش خصوصی قرار دهد و قطعا بخش خصوصی از این فرصت ها به صورت کارآمدتری استقبال می کنند./س



برچسب ها: عضو ، کمیسیون ، بهداشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.