به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران طهماسبی افزود : قراردادی که هماکنون در این بخش در دست اجرا داریم سیستم انحراف تونلهای عبور ماشین است تا بتوانیم به کمک آن مراحل ساخت بدنه سد را آغاز کنیم.
وی با اشاره به اینکه برای شروع عملیات بدنه سد بیش از 40 درصد پیشرفت کار مشاهده میشود، تصریح کرد: با تقویت اعتبارات لازم اوایل سال آینده عملیات اجرایی بدنه سد را آغاز میکنیم.
مدیرعامل شرکت آب منطقهای مازندران با تاکید بر اینکه قرارداد طراحی فاز 2 بدنه سد را با قرارگاه سازندگی خاتمالانبیا بسته شد افزود : هماکنون کارگران در محل کار مشغول فعالیت هستند و امیدواریم با طرح تشریفاتی که تحویل قرارگاه خاتمالانبیا شده است در خرداد ماه سال 92 شاهد آغاز عملیات بدنه سد باشیم.
طهماسبی با اعلام اینکه تونل انحراف جاده در مسیر سد هراز برای انتقال خودرو بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و آماده آسفالت است، گفت: با اعتباری حدود 500 میلیون تومان کار آسفالت و روشنایی آن به پایان خواهد رسید و با رسیدن به مرحله بهرهبرداری، تردد خودروها در آن انجام میشود.
به گفته وی، تاکنون برای ساخت پروژه بزرگ سد مخزنی هراز 20 میلیارد تومان هزینه شده و طی چهار سال آینده با پایان مراحل ساخت و تکمیل سد، این هزینه به 200 میلیارد تومان میرسد./س