معاونان بهداشتی باید توجه کنند که امسال و سال آینده با کمبود اعتبارات به صورت جدی روبرو خواهیم بود بنابراین باید برنامه های مهم را در اولویت کاری خود قرار دهیم.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛ دکتر مصداقي نیا، معاون بهداشتی وزارت بهداشت امروز 25 آذر در اجلاس معاونین بهداشتی دانشگاه های علوم پزشکی کشور افزود: یکی از تذکرات وارده به معاونت بهداشت بحث نظارت است چرا که مقداری در این خصوص در برخی مناطق کم کاری دیده شده است درخواست ما این است که برای این امر فکری کنید و این موضوع را تقویت کنید همچنین باید نظارت بر فعالیت پرسنل خانه های بهداشت نیز شدت پیدا کند چرا که در این خصوص هم شکایاتی به معاونت شده است.

وی گفت: یازده بند از برنامه پنجم توسعه بصورت مستقیم به حوزه بهداشت مربوط است و در نوزده بند دیگر آن معاونت بهداشت به صورت غیر مستقیم در گیر برنامه ها است.

باید توجه داشت سند تحول نظام سلامت یک سند بالادستی است که در یکی دو سال گذشته تدوین شده و پرداخت های مناسبی برای تمام مسائل به آن وارد شده است و این سند به تصویب شورای عالی سلامت رسیده و دستور اجرایی آن به ما داده شده است.

باید توجه داشت که شورای عالی سلامت و امنیت غذایی یکی از مصوبات برنامه پنجم است.مصوبات این شورا همپای مصوبات دولت بوده و یک اهرم قدرتمند در دست وزیر بهداشت است.

وی با بیان اینکه ما توانسته ایم طی این مدت 11 برنامه را در شورای عالی سلامت به تصویب برسانیم عنوان کرد: برنامه پنجم حذف مالاریا یکی از مصوبات این شورا است.چرا که مالاریا به یک معضل عمده تبدیل شده و در چند استان به صورت لوکالیزه همچون هرمزگان، سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان شیوع پیدا کرده است.

امکانات مناسبی برای کنترل آن فراهم شده که ما توانسته ایم مقداری از شیوع آن بکاهیم.

طرح ساماندهی فروش دوره گردهای مواد غذایی، طرح ساماندهی سبد غذایی مطلوب، برنامه استراتژی کنترل ایدز و پزشک خانواده جز یازده برنامه مصوب این شورا نیز بوده است.

معاون بهداشتی وزارت بهداشت اظهار داشت: طرح ساماندهی و کنترل سالک نیز یکی دیگر از مصوبات دیگر این شورا بوده اگر چه ما در مالاریا با موفقیت های زیادی روبرو بودیم ولی در سالک به اندازه برنامه ی مالاریا موفق نبودم چرا که سالک در استان های متعددی در حال شیوع است و برای کنترل آن برنامه هایی تدوین شود.

وی ادامه داد: سند راهبردی بهبود کیفیت آب شرب نیز یکی دیگر از برنامه های مصوب شورای عالی سلامت و امنیت غذایی است که در هيئت دولت به تصویب رسیده است.باید توجه شود که ما نیز به لحاظ منابع آب شرب دچار محدودیت هستیم و باید مسئولین مربوطه برای تامین منابع و مصرف آن به طور صحیح برنامه ریزی کنند.

معاون بهداشتی وزارت بهداشت خاطر نشان کرد: امسال و سال آینده ما دچار کمبود اعتبارات هستیم در واقع ما در خصوص اعتبارات به شدت به معضل روبرو هستیم.

بنابراین من از شما معاونین بهداشتی خواستارم که برنامه های مهم را در اولویت های کاری خود قرار دهید.

تا بتوانیم برنامه های مهم را به طور جد پیش ببریم.

وی یاد آور شد: شما معاونین بهداشتی نباید فکر کنید که چون در ماه های اخر فعالیت های دولت دهم هستیم کم کاری کنیم و باید به یاد داشته باشید که هر روز را روز جدید بدانید.

ده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.