در این مطلب شما را با معروفترین و خونین ترین کشتارها در مدارس و دانشگاه های آمریکایی آشنا می کنیم.

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، یکی از جنجالی ترین قوانین در آمریکا، بحث آزادی حمل سلاح است که تاکنون بارها در این کشور مورد بحث قرار گرفته است. این آزادی حمل سلاح تاکنون به فجایع زیادی منجر شده است. جدیدترین مورد از این کشتارها در مراکز آموزشی آمریکا مربوط به مدرسه ابتدایی سندی هوک است که با 27 کشته جایگاه سوم را در این لیست دارد.  در این مطلب شما را با معروفترین و خونین ترین کشتارها در مدارس و دانشگاه های آمریکایی آشنا می کنیم.

حادثه مدرسه ابتدايي بث با 130 کشته و مجروح

اين حادثه مرگبارترين فاجعه کشتار در مدارس آمريکا نام گرفته است که طي آن 85 نفر مجروح و 45 نفر کشته شدند که بيشتر آن‌ها کودکان دبستاني بودند. اندرو کهو 56 ساله در ایالت میشیگان و در تاریخ 18 می 1927 مرتکب این جنایت وحشتناک می شود. او يک کشاورز محلي بود که خانه و مزرعه‌اش توسط بانک مصادره شده بود . وی 500 کيلوگرم مواد منفجره را در زير مدرسه جاسازي و منفجر کرد. او صبح روز حادثه ابتدا زنش را مي‌کشد و مزرعه‌اش را به آتش مي‌کشد و پس از انفجار مدرسه، وسيله نقليه‌اش را در حالي که خودش در آن نشسته بود منفجر مي‌کند.

قتل عام در دانشگاه پلي‌تکنيک ويرجينيا

این حادثه در دانشکده پلی تکنیک ایالت ویرجینیای آمریکا رخ داد و به عنوان «قتل عام ويرجينياتک» نام گرفته است طي آن 15 نفر مجروح و 32 نفر کشته شدند."چو سونگ هی "دانشجوي کره‌اي 19 ساله مقيم آمريکا که از 8 سالگي در اين کشور زندگي مي‌کرده، روز صبح 16 آوریل 2007 میلادی با دو کلت اتوماتيک وارد خوابگاه شد و پس از کشتن دو دانشجو به محيط دانشگاه رفت و 32 قرباني ديگر را قتل عام و سپس خودکشي کرد. وی قبل از حرکت به سمت دانشگاه برای کشتار تعدادی عکس و کلیپ ویدئویی و نوشته هایی را برای شبکه " NBC " ارسال کرد. بنا بر نظر کارشناسان وی دچار اختلالات روحی و روانی بوده است.

مدرسه ابتدایی سندی هوک


قاتل بیست ساله جنایت مدرسه "سندی هوک"

در روز 14 دسامبر سال 2012 میلادی یک جوان بیست ساله آمریکایی به مدرسه ابتدایی " سندی هوک " در شهر نیوتاون وارد شده و در حالی که با یک سلاح نیمه اتوماتیک و دو اسلحه کمری مسلح بود به شلیک به دانش آموزان پرداخت. " آدام لانزا " قاتل آمریکایی پس از کشتن مادر خود سلاح های وی را برداشته و به مدرسه وارد می شود. وی در چند کلاس وارد شده و بی مهابا به تیراندازی اقدام می کند. در جریان این تیراندازی 27 نفر شامل 20 کودک دانش آموز جان باختند. فرد ضارب نیز پس از کشتن این افراد با شلیک یک گلوله به زندگی خود پایان داد.

حادثه خونین در دبيرستان کلمباين

يکي از خونين‌ترين کشتارهاي مدرسه‌اي در آمريکا در ایالت کلورادو که طي آن 23 نفر مجروح و 15 نفر کشته شدند. اريک هريس 18 ساله و ديلن بنت کلبولد 17 ساله ساعت 11:15 صبح روز 20 آوریل 1999 وارد کافه تريا شدند و دو کيف حاوي مواد منفجره را در آنجا جاسازي کردند و به خودروي خود در پارکينگ برگشتند اما وقتي که متوجه شدند بمب منفجر نشده است با اسلحه به مدرسه بازگشتند و به هرکس که سر راهشان بود شليک کردند و مواد منفجره‌شان را در گوشه گوشه مدرسه جاسازي کردند.

اين دو در ساعت 12:08 با شلیک گلوله به سر خود خودشکی کردند. فاجعه دبیرستان کلمباین یکی از مشهورترین و در عین حال غمبار ترین حوادث مربوط به سلاح های گرم در آمریکا است که به ساخت مستندی با نام "بولینگ برای کلمباین" توسط مایک مور مستند ساز مشهور آمریکایی منجر شد. وی در این مستند به این حادثه و مشکلات ناشی از قوانین آزادی حمل سلاح و همچنین شرکتهایی که از این کار سود می برند می پردازد.


کشتار در دانشگاه تگزاس

اولين حادثه کشتار در آمريکا که در محيط دانشگاه صورت گرفت و در آن 30 نفر مجروح و 16 نفر کشته شدند. چارلز ويتمن 25 ساله که دانشجوي دانشگاه تگزاس و يک تفنگدار اخراجي نيروي دريايي بود ساعت 11:30 صبح روز اول آگوست سال 1966 با هفت اسلحه وارد ساختمان دانشگاه شد و طي 96 دقيقه شليک بي هدف به دانشجويان 18 نفر را کشته و 30 نفر را مجروح کرد و سپس توسط نيروهاي پليس کشته شد.


کشتار در دبيرستان درياچه سرخ

کشتار در مدرسه‌اي در شهرک محل زندگي سرخپوستان با 5 مجروح و 9 کشته که پنجمین کشتار بزرگ در مدارس و مراکز آموزشی آمریکا بوده است. جف وايز 16 ساله در روز 21 مارس 2005 ابتدا وارد منزل پدربزرگش شده، او و نامزدش را مي‌کشد، سپس اسلحه‌هاي پدربزرگ پليسش را مي‌دزدد و به مدرسه مي‌رود، در آن‌جا ابتدا نگهبان غيرمسلح مدرسه را مي‌کشد و در حياط مدرسه نيز به‌صورت تصادفي به معلمان و دانش‌آموزان شليک مي‌کند. درنهايت پس از رسيدن پليس و تيراندازي به سمت آن‌ها در گوشه‌اي از کلاس خودکشي مي‌کند.

قتل و عام در دانشگاه ايالتي کاليفرنيا

ادوارد چارلز الاوي 37 ساله در روز 12 جولای 1976 به قصد انجام کشتار وارد دانشگاه شد. در اين قتل عام، 9 نفر از کارکنان و اعضاي هيئت علمي دانشگاه هدف قرار گرفتند که 7 نفر آن‌ها کشته و 2 نفر مجروح شدند.

چارلز الاوي که در آن زمان نگهبان کتابخانه دانشگاه بود با يک اسلحه نيمه اتوماتيک وارد کتابخانه شد و به سوي قربانيانش شليک و سپس خود را تسليم ماموران پليس کرد. چارلز توسط 6 روانپزشک معاينه و بيماري وي اسکيزوفرني و پارانويا تشخيص داده شد. از همين رو به بيمارستان رواني منتقل شد و تا امروز در آن‌جا نگهداري مي‌شود.

کشتار در مدرسه مذهبی در کالیفرنیا

کشتار در دانشگاه «اويکاس» در اوکلند کاليفرنيا یکی دیگر از حوادث بسیار مرگبار در مراکز آموزشی در آمریکا است .طي اين حادثه که در يک دانشگاه مذهبي متعلق به مسيحيان کره‌اي به تاریخ 2 آوریل 2012 اتفاق افتاد؛ 7 نفر کشته و 3 نفر مجروح شدند. گفته شد که پليس در اين رابطه يک مرد 43 ساله کره‌اي را نيز دستگير کرده است که سال‌ها پيش در اين دانشگاه درس مي‌خوانده است و تحقیقات در این مورد همچنان ادامه دارد.

کشتار در مدرسه ابتدايي کليولند

فاجعه کشتار مدرسه کليولند منتهي به کشته شدن 5 دانش‌آموز و مجروح شدن 29 دانش‌آموز و يک معلم شد. پاتريک اي پاردي 25 ساله در ساعت 11:40 صبح روز 17 ژانویه 1989، يک مجرم سابقه دار مسلح به مسلسل کلاشينکف و دو کلت وارد حياط مدرسه‌اي با 500 دانش‌آموز شد و شروع به شليک کرد. او پس از اتمام کارش با اسلحه به زندگي خود پايان داد.

با توجه به اين‌که بيشتر دانش‌آموزان آن مدرسه را کودکاني از خانواده‌هاي پناهندگان آسياي جنوب شرقي تشکيل مي‌دادند، احتمال داده شد که انگيزه‌هاي نژادپرستانه در پس اين کشتار نقش داشته‌اند. وی یک الکلی و معتاد به مواد مخدر بود اما به راحتی توانسته بود به یک اسلحه فروشی مراجعه کرده و یک قبضه کلاشینکوف تهیه کند. این کشتار وحشیانه در جامعه آمریکا با واکنش ها و انتقادات گسترده ای رو به رو شد.

روز خونپن در دانشگاه ايلينويز شمالي

کشتار خونين دانشگاه ايلينويز 5 کشته و 21 زخمي بر جاي گذاشت و به عنوان چهارمین حادثه خونبار در مراکز آموزشی آمریکا شناخته شد. در ساعت 3:05 بعدازظهر روز 14 فوریه سال 2008 میلادی، استيون کازمیرزاک 27 ساله با پيراهني که روي آن کلمه «تروريست» نوشته شده بود وارد مدرسه شد و با دو کلت و يک شات‌گان به روي دانش‌آموزان آتش گشود و پس از اتمام کار خودکشي کرد. قاتل مورد نظر در سال 2001 به ارتش آمریکا پیوست اما قبل از اتمام دوره آموزشی به دلیل اینکه مشخص شده بود از وضعیت روانی مناسبی برخوردار نیست از خدمت مرخص شده بود.

در سالهای بعد وی بیشتر به عنوان شخصی آرام وگوشه گیر معرفی می شد و هم دانشگاهی های وی از او به عنوان شخصی آرام که بیشتر اوقات را به تنهایی سپری می کرد نام می بردند. این تعاریف باعث شد تا انگیزه های واقعی او برای دست زدن به این جنایت هولناک در پرده از اسرار باقی بماند.


جنایت در مدرسه معادن نيکل غرب در ايالت پنسيلوانيا

چارلز کارل رابرت 32 ساله عامل این جنایت هولناک در دروز 2 اکتبر سال 2006 میلادی بود. اين کشتار در يک مدرسه کوچک در دهکده‌اي دور افتاده اتفاق افتاد و طي آن 5 کودک کشته و 5 کودک مجروح شدند. چارلز راننده يک کاميون حمل شير بود که در يک روز معمولي وارد مدرسه‌اي شد و 10 دختربچه را در کلاس گروگان گرفت.

گفته مي‌شود که از بچه‌ها خواسته به خط شوند و سپس از فاصله نزديک به آن‌ها شليک کرده است. قاتل پس از اتمام کار و قبل از خودکشي با همسرش تماس گرفت و گفت که در کودکی و سن 12 سالگی به دو دختر خردسال از اقوام خود تجاوز کرده است. در تحقیقات بعدی پلیس مشخص شد که این ادعا صحت نداشته است.

برچسب ها: تیراندازی ، مدارس ، امریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۰۹:۲۹ ۲۶ آذر ۱۳۹۱
این آمریکاییها به خودشون رحم نمی کنند، رحمشون به ما برسه؟؟؟
ولعن الله القوم الضالمین
-
مهدی ساعد
۰۷:۲۳ ۲۶ آذر ۱۳۹۱
اینها همش به خاطر اینه که انسانها نمیدونن گمشده شون (دین)ه. لذا دیوانه میشن ان الدین عند الله الاسلام.اینها چاره ای جز مسلمان شدن ندارند وگرنه حال و روزشون هر روز بدتر هم میشه میگی نه! ببین
آخرین اخبار