بيشترين جستجوهاي گوگل در سال 2012 چه چیزی بوده است؟ کاربران اينترنت در سرتاسر دنيا دنبال چه هستند؟

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، گوگل آمار جستجوي سال 2012 را منتشر کرد؛ آماري که نشان مي‌دهد مرگ ناگهاني ويتني هوستون، خواننده آمريکايي و موزيک ويدئو احمقانه پي اس واي، خواننده رپ کره‌اي بيش از هرچيز سرانگشتان کاربران اينترنت را به دکمه جستجوي اين غول اينترنتي کشانده است.

*جستجوها در سال 2012: و گوگل شرمسار بود!

چند روزي بيشتر به پايان سال پراز حادثه 2012  باقي نمانده و گوگل به رسم هر ساله آمار جستجوي مردم  جهان را منتشر کرده است تا ببينيم مردم دنيا در اين سال بيش از هرچيز پي چه چيزي بوده‌اند آماري که نشان مي‌دهد توجه جهانيان در سال 2012 بين تراژدي و حماقت در نوسان بوده است؛ ميليون‌ها نفر در سراسر جهان در سال گذشته به دنبال اخباري از خواننده محبوب آمريکايي، ويتني هوستون بوده‌اند خواننده‌اي که در ماه فوريه پيش از حضورشدر مهماني پيش از مراسم جوايز گرمي در وان حمام هتلش پيدا شد و بسياري را در اندوه مرگ ناگهاني‌اش فرو برد پس از ويتني هوستون خواننده کره‌اي سبک رپ يعني پي اس واي که موزيک ويدئويش در سايت يوتيوب پر بيننده‌ترين ويدئوي تاريخ اين سايت شد بيشترين جستجوهاي مردم جهان را از آن خود کرده است.

 آماري که نشان از موفقيت عجيب، «گانگ نام استايل» دارد، رقص مخصوص او که رايان ناکاشيما نويسنده آسوشيتدپرس آن را بدن تکان دادني جلف و کوته فکرانه خوانده است که باعث مي‌شود آدم از خودش بدش بيايد مقام سوم فهرست بيشترين جستجوها را توفان سندي که در بهبهه رقابت‌هاي انتخاباتي رياست جمهوري آمريکا ساحل شرقي اين کشور را هدف گرفت و ميلياردها دلار خسارت به بار آورد از آن خود کرده است.

کيت ميدلتون همسر شاهزاده وارث تاج وتخت انگليس با عکس‌هايي که رسوايي به بار آورد و حامله شدن اخيرش مقام بعدي را اشغال کرده و المپيک 2012 لندن هم در جاي بعدي ايستاده است.

مقام ششم به آماندا تاد نوجوان کانادايي که در ماه اکتبر در محيط اينترنت مورد تمسخر و آزار قرار گرفت و خودکشي کرد رسيد است.

مايکل کلارک دانکن بازيگر تنومند هاليودي که در فيلم «مسير سبز» به شهرت رسيد و در ماه سپتامبر در سن 54 سالگي در اثر حمله قلبي درگذشت «BBB12» دوازدهمين فصل برنامه تلويزيوني «بيگ برادر برزيل» در مقام‌هاي بعدي قرار گرفته‌اند گوگل روز چهارشنبه در گزارش سالانه خود با عنوان «روح زمانه 2012» که دوازدهمين گزارش از اين دست است به گفته خودش «از دريچه ميلياردها جستجو در موتور جستجوي گوگل در سال گذشته نگاهي عميق به روح زمانه در اين سال» انداخته است.

در بخشي که به همين منظور و با عنوان «zeitgeist 2012» در سايت گوگل قرار گرفته آمار رتبه‌هاي نخست جستجو در گوگل به تفکيک بخش‌هاي مختلف (جستجو، تصاوير، ورزشکاران، رويدادها، افراد، فيلم‌هاي سينمايي، برنامه‌هاي تلويزيوني، بازيگران،‌ دستگاه‌هاي الکترونيک، شرکت‌هاي هواپيمايي و آي دي‌ها يا هش‌تگ‌هاي گوگل پلاس شبکه اجتماعي گوگل) را مي‌بينيم گوگل مي‌گويد در يک سال گذشته 1.2 تريليون بار دکمه «سرچ» وب سايت اين شرکت فشرده و به 146 زبان دنيا در اين سايت جستجو شده است.

در فهرست بيشترين جستجوها ميان تصاوير گوگل مقام نخست را گروه انگليسي ايرلندي «وان داير کشن» که از هفت پسر نوجوان تشکيل شده به خود اختصاص داده است.

 در مقام‌هاي بعدي اين فهرست سلنا گومز بازيگر خواننده 20 ساله آمريکايي قرار گرفته و آي فون 5 جديدترين گوشي هوشمند شرکت اپل که مدت‌ها شايعه‌هاي پيرامونش درصدر اخبار جاي گرفته بود و پس از معرفي با استقبال بسيار گسترده هواداران و معتادان به اپل روبه رو شد،حضور دارند.

 مگان فاکس، بازيگر هاليوودي که در فيلم «ترانسفور مرز» ايفاي نقش کرده؛ ريحانا، جاستين بيبر نوجوان خواننده‌اي که به تعداد هوادرانش بدخواه دارد.

هري استايلز، بازي ماين کرفت و نيکي ميناژ و کيتي پري، به ترتيب جايگاه‌هاي بعدي اين فهرست را اشغال کرده‌اند.

توفان سندي که در آخرين روزهاي تبليغات نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري آمريکا ضربه سخت به ساحل شرقي اين کشور وارد کرده و به زعم بسياري يکي از دلايل پيش افتادن اوباما از رامني بود، در بخش رويدادهاي آمار جستجوهاي گوگل در مقام اول قرار گرفته است.

 پس از سندي، انتشار تصاوير برهنه کيت ميدلتون، همسر شاهزاده انگليسي، بيشترين جستجوها را در جهان موجب شده است و المپيک 2012 لندن، بحث تصويب قانون سوپا يا محدوديت اينترنت در آمريکا غرق شدن کشتي تفريحي کاستا کونکورديا، مناظره انتخاباتي آمريکا، پرش افسانه‌اي بومگارتنر از جو زمين، رسوايي اخلاقي در ايلت پنسيلوانياي آمريکا قتل نژاد پرستنه تريوون مارتين و دستگيري گروه موسيقي شورشي پوسي رايتس در روسيه،‌ ديگر رويدادهاي مهم از نگاه جستجوگران اينترنتي بوده است.

از ميان فيلم‌هاي سينمايي برتر از لحاظ بيشترين جستجو در گوگل هم فيلم «بازي بقا» پرفروش‌ترين فيلم بهار هاليوود مقام نسخت را از آن خود کرده است فيلم «اسکاي فايل» آخرين فيلم از سري جرمج باند و «پرومته»‌ فيلم علمي تخيلي رايدلي اسکات مقام‌هاي دوم و سوم را به دست آورده‌اند، مقام چهارم در اين فهرست به «انتقام جويان»، پرفروش‌ترين فيلم امسال اختصاص يافته و فيلم‌هاي «مايک جادويي» اثر استيون سودربرگ، «جان کارتر» فيلم پرهزينه و شکست خورده کمپاني ديزني، «اک تا تايگر» فيلمي هندي با بازي سلمان‌خان فيلم ترسناک «فعاليت فرا طبيعي 4» سينمايي اکشن «ربوده شده 2» و «سايه‌هاي تاريکي» اثر تيمبرتون مقام‌هاي بعدي را اشغال کرده‌اند.

منبع: هفت صبح

انتهای پیام/

برچسب ها: جستجوی ، گوگل ، هوستون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.