يك متخصص پوست و مو گفت: در همه فصول سال نور خورشيد وجود دارد و پرتوهاي ماورا بنفش A و B نيز وجود دارند كه مي‌توانند به پوست آسيب برسانند. در زمان‌هاي 11 صبح تا 3 عصر ميزان اين پرتوها بيشتر است و بايد بهتر از پوست مراقبت شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان دكتر محمد اميديان اظهار كرد: علاوه بر تابستان كه آفتاب به صورت مستقيم‌ مي‌تابد و نياز است براي محافظت از پوست از كرم‌هاي ضدآفتاب استفاده شود، در فصول ديگر نيز اوضاع به همين شكل است و بايد از كرم ضدآفتاب استفاده شود.

 

وي افزود: رنگ پوست به 5 تيپ تقسيم‌بندي مي‌شود. تيپ يك و دو كه به ترتيب خيلي روشن و روشن هستند بيشتر از ديگران در معرض پرتوهاي خورشيد هستند. اين افراد حتما بايد هنگام خروج از خانه از كرم ضد افتاب و دستكش و كلاه استفاده كنند.

 

اميديان اظهار كرد: اين افراد در معرض ابتلا به انواع سرطان‌هاي پوست، لك‌هاي پوستي و پيري پوست هستند كه بايد از بروز آنها پيشگيري كرد.

 

عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي جندي شاپور اهواز گفت:‌ افراد تيپ 3 تا 5 كمتر در معرض اين مشكلات هستند. اين افراد نيز بهتر است از كرم‌هاي ضد آفتاب استفاده كنند اما اگر استفاده هم نكردند مشكلي ايجاد نمي‌شود. در ايران از همه تيپ‌هاي پوستي وجود دارد ولي تيپ 3 بيشتر مشاهده مي‌شود.

 

وي ادامه داد: بهتر است افراد مدتي را براي دريافت ويتامين D از طريق پوست، در معرض خورشيد باشند. البته اين زمان نبايد در اوج تابش خورشيد باشد و روزانه چند دقيقه براي اين كار كافي است. به اين منظور نيز نبايد روي سطح پوست هيچ كرمي‌ زده شده باشد./س

 


برچسب ها: سرطان ، پوست ، رنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.