كارشناس فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: 5 ميليارد تومان از تسهيلات مشاغل‌خانگي به بافندگان فرش در استان پرداخت شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان مجيد رمضانيان عنوان‌كرد: تاكنون 5 هزار نفر در سامانه مشاغل‌خانگي ثبت‌نام كرده‌اند كه يك‌هزار و 170 نفر از آن‌ها سال‌گذشته تسهيلات خود را دريافت كرده‌اند و با اين تسهيلات مي‌توانيم به يك‌هزار نفر، به ميزان هر نفر 5 ميليون تومان تسهيلات با بهره 4 درصدي پرداخت كنيم.

وي افزود: اين افراد با توجه به اولويت‌بندي‌هاي اتحاديه‌هاي شهرستاني به ميزان فعال بودن تعيين و تسهيلات به آن‌ها پرداخت مي‌شود.

كارشناس فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت اظهارداشت: من اعتقادي به مشاغل‌خانگي ندارم زيرا با توجه به اين‌كه سطح رفاه زندگي اين افراد خيلي پايين است و از لحاظ معيشتي توانايي بازاريابي و تهيه مواد مورد نياز ارتقا توليد را ندارند، بنابراين اين تسهيلات را براي خريد نيازهاي معيشتي خود هزينه مي‌كنند.

رمضانيان تصريح‌كرد: امسال 23 ميليارد تومان تسهيلات خانگي به سازمان‌هاي ميراث فرهنگي و گردشگري اداره كل فني و حرفه‌اي، اداره كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي، سازمان صنعت معدن و تجارت پرداخت شد و علاوه بر اين به كميته امداد واداره كل بهزيستي نيز تسهيلاتي از سوي دولت پرداخت شد.

وي خاطرنشان‌كرد: ما مجري اجراي اين طرح‌ها هستيم اما بايد اين تسهيلات را به طرح‌هايي مانند طرح‌هاي صنعتي كه توليد و اشتغال به‌دنبال دارد پرداخت كنيم؛ سال‌گذشته 5 ميليارد و 285 ميليون تومان به طرح‌هاي مشاغل‌خانگي پرداخت شد اما هيچ‌گونه اتفاقي در توليد فرش رخ نداد و افزايش توليدي نداشيم و بافندگان همه تسهيلات را در مسيرهاي ديگر خرج كردند./س
برچسب ها: تسهیلات ، مشاغل ، خانگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.