مايک هاکبي نامزد سابق انتخابات رياست جمهوري آمريکا کشتار اخير نزديک به سي نفر را در مدرسه اي در ايالت کنتيکت اين کشور ناشي از نبود آموزش هاي مذهبي در مدارس دانست.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري يونايتدپرس ؛ هاکبي در گفتگويي با يکي از برنامه هاي شبکه تلويزيوني فاکس نيوز گفت تيراندازي روز جمعه در مدرسه ابتدايي سندي هوک نشان دهنده «جداسازي نظام مند» دين از مدارس آمريکاست. 

با اينکه نيروهاي امنيتي آمريکا تا کنون اطلاعات چنداني درباره عامل تيراندازي روز جمعه و انگيزه هاي احتمالي وي ارائه نکرده اند، هاکبي اين کشتار را با محدوديت هايي که در مدارس آمريکا عليه دين اعمال مي شود مرتبط دانست. 

هاکبي در پاسخ به پرسش مجري برنامه درباره اينکه برخي مردم از خود مي پرسند : چرا خداوند اجازه وقوع چنين حوادثي را مي دهد؟ گفت: موضوع جالبي است. ما همواره مي پرسيم که چرا در مدرسه ما خشونت وجود دارد ولي اين در شرايطي است که ما خداوند را از مدارس خود دور کرده ايم. در شرايطي که ما در مدارس تمايلي  به بحث درباره ابديت، حيات، مفهوم مسئوليت و جوابگويي نداريم، نبايد از اينکه مدارس ما به محلي براي وقوع کشتار تبديل شده است تعجب کنيم.

 نامزد سابق انتخابات رياست جمهوري آمريکا از حزب جمهوريخواه گفت‌: ما بايد اين مسئله را در مدارس مطرح کنيم که مسئوليت و جوابگويي ما تنها در برابر پليس و در زمان بازداشت شدن نيست بلکه روزي در برابر پيشگاه قضاوت الهي نيز قرار خواهيم گرفت. اگر ما به اين امر ايمان نداشته باشيم، ترسي نيز از آن نخواهيم داشت.
برچسب ها: آمریکا ، کشتار ، مدرسه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار