معاون توسعه پارک فناوری پردیس گفت: تأسیس مراکز رشد فناوری می‏ تواند در دستور کار شهرداری‏ ها قرار گیرد.

حسین صابری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: شرکت‏ها در پارک ‏های فناوری توانمند تر هستند؛ اما در مراکز رشد، شرکت‏ های نوپا فعالیت می ‏کنند.

وی در خصوص تفاوت‏ های پارک‏ های فناوری و مراکز رشد خاطرنشان کرد: به لحاظ کاربرد فیزیکی نیز یک پارک در چند هکتار تا چند هزار هکتار عرصه راه ‏اندازی می‏ شود؛ اما مراکز رشد در حد یک ساختمان هستند.

صابری ادامه داد: همچنین نوع فعالیت در پارک‏ ها، تحقیق و تولید مهندسی است؛ اما در مرکز رشد، تبدیل ایده‏ ها به محصول موضوع حائز اهمیت قلمداد می‏ شود.

معاون توسعه پارک فناوری پردیس اضافه کرد: خدمات تخصصی در پارک ‏ها به مسائلی مانند انتقال تکنولوژی، سرمایه‏ گذاری خارجی، مسائل حقوقی، بازار سازی و برند سازی معطوف می‏ شود؛ اما در مراکز رشد، بحث‏ های ابتدایی فعالیت یک شرکت مثل ثبت، حساب‏ داری و نوشتن قرار داد مطرح است.

وی ادامه داد: در زمینه آزمایشگاه‏ نیز شرکت ‏های مستقر در پارک ‏ها در درون مجموعه خود از مرکز آزمایشگاهی برخوردارند؛ ولی در مراکز رشد آزمایشگاه برای همه اعضا عمومی است.

معاون توسعه پارک فناوری پردیس ادامه داد: حضور شرکت‏ها در پارک ‏ها بلند مدت و دائمی است؛ اما حضور شرکت‏ های نوپا در مراکز رشد موقتی است و ظرف مدت دو یا سه سال طرحشان تجاری شده و موفق یا ناموفق باید از مرکز خارج شوند.

صابری اضافه کرد: نیاز مراکز رشد به سرمایه‏ گذاری در حد یک ساختمان است؛ اما پارک‏ ها در حد شهر و ابعاد بزرگ به این مهم نیازمند هستند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.