فعال سياسي بحريني با اشاره به فشارهاي غرب بر رژيم بحرين براي حل سياسي بحران اين کشور افزود بدون آزادي زندانيان سياسي در بحرين هيچ گفتگويي در اين کشور انجام نخواهد شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه العالم ؛ حسين عبدالله در گفتگويي با اين شبکه در پاسخ به اين سوال که آيا آمريکا و انگليس رژيم بحرين را براي گفتگو تحت فشار قرار داده اند گفت: درست است، فشارهايي بخصوص از جانب آمريکا بر بحرين وارد مي شود زيرا به بيش از يک سال به رژيم بحرين فرصت داده شد تا بحران سياسي کشور را با استفاده از راه حل هاي امنيتي حل کند و کاملا روشن است که رژيم بحرين با شکست روبرو شد. آمريکا و ديگر کشورهاي غربي منافعي در منطقه و نه فقط بحرين، دارند و به سبب رفتارهاي متهورانه رژيم بحرين اين منافع با خطر روبرو شده است. 

وي در ادامه افزود: اکنون فشارهايي بخصوص از جانب آمريکا بر بحرين اعمال مي شود تا راه حلي سياسي براي بحران سياسي بحرين پيدا کند نه اين که به سراغ راه حل هاي امنيتي برود و به بازداشت رهبران و سرکوب مردم بپردازد. ولي با وجود بازداشت هاي سياسي در بحرين و اعمال شکنجه و تخريب مساجد نمي توان در بحرين به دنبال راه حل سياسي بود. همه اين رفتارها بايد متوقف شود تا گفتگوهاي جدي آغاز شود. بدون آزادي زندانيان و رهبران سياسي هرگونه گفتگويي با شکست روبرو خواهد شد. 

حسين عبدالله در ادامه سخنان خود با اشاره به اين که رژيم بحرين خواستار وجود طايفه گرايي در بحرين است افزود: در بحرين چيزي به نام سني و شيعه وجود ندارد بلکه مردم به طور کلي خواسته هايي دارند. طرح مسئله طايفه سني چيز تازه اي براي مردم بحرين است. مردم بحرين اعم از سني و شيعه هميشه با يکديگر همزيستي داشته اند و اصطلاحات سني و شيعه به تازگي رواج پيدا کرده است.

 رژيم مي خواهد بگويد تحرکات مردمي باعث ايجاد طايفه گرايي شده است. بنابراين نظام بحرين است که مي خواهد بحرين به سمت طايفه گرايي سوق پيدا کند. مردم نه به سبب اين که با يکديگر مشکل داشتند بلکه به سبب داشتن مشکل با رژيم بحرين به خيابان ها آمدند. مشکل با رژيمي است که نخست وزير آن چهل و دو سال است در اين مقام است. اين مشکل نيست. بيش از يکصد نفر در بحرين شهيد شده اند، مسئول آن کيست؟ چرا وزير کشور استعفا نکرده است؟ چرا وزير دفاع استعفا نکرده است؟ همه اينها سوالاتي است که بايد به آنها پاسخ داده شود. 

برچسب ها: زندانی ، سیاسی ، بحرین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار