هم اکنن وحدت حوزه و دانشگاه به شکل وسیع اتفاق افتاده و باید به آسیب شناسی این امر بپردازیم.

به گزارش خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران؛حجت الاسلام والمسلمین محمدیان رئیس دفتر مقام معظم رهبری در دانشگاه های سراسر کشور، عصر دیروز طی سخنرانی در چهل و سومین گردهمایی معاونین پژوهشی دانشگاه ها گفت: بخش بلندی از افتخارات کشور بحث علمی است و البته اگر امروز شاهد سربلندی کشور هستیم به دلیل جهاد علمی است که در کشور صورت گرفته است.

وی به وحدت حوزه و دانشگاه اشاره کرد و گفت: از ابتدای انقلاب بحث وحدت حوزه و دانشگاه مطرح شده و البته شاهد ترورهای مختلف شخصیتها بوده ایم که در عرص این 33 سال رخ داده است.

محمدیان تصریح کرد: امروز بعد از 33 سال لازم نیست که از ضرورت وحدت حوزه و دانشگاه سخنی بگویم چرا که وحدت بین حوزه و دانشگاه در سطح وسیع اتفاق افتاده است بلکه امروز نیازمند آسیب شناسی و توجه به ارزشهای جدید هستیم، چنانچه ضرورتهای انقلاب کمک می کند که این وحدت هر چه زودتر اتفاق بیافتد.

وی اظهار داشت: هم اکنون فعالیتهای مشترک علمی بین حوزه و دانشگاه با صمیمیت در حال انجام است و البته فتنه سیاسی سال 88 پیچیده ترین امر بود که رخ داده و دانشگاهیان خیلی خوب عمل کردند و فرصتی به دشمن داده نشده است.

وی اظهار داشت: هم اکنون شاهد هستیم که بزرگترین نماز جماعت با شکوه ترین مراسم دینی و اردوهای دانشگاهی صورت می گیرد چنانچه دانشگاه ها هم خدمات زیادی به حوزه ها ارائه داده و البته حوزویان در ارتباط با دانشگاه ها با سوالات زیادی روبرو هستند.

محمدیان تصریح کرد: ما نیازمند نهادینه شدن فرصت بیشتر و کارهای مشترک بین حوزویان و دانشگاهیان هستیم.

محمدیان در ادامه به بحث علم انسانی اشاره کرد و گفت: بحث علوم انسانی بحث مهمی است چنانچه ارتباط دانشگاه و صنعت یک عبارت سمبلیک است عبارت دستگاه های فرهنگی نیز به همان نسبت اهمیت دارد.

وی افزود: شورای تحول درعلوم انسانی با 15 گروه و اساتید با درجه علمی ایجاد شده اما کار اصلی در دانشگاهها باید اتفاق بیافتد چنانچه حتما باید یک تعامل بین حوزه و دانشگاه در علوم انسانی صورت گیرد./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار