استاد حوزه و دانشگاه ارومیه گفت: راهکار ایجاد وحدت میان حوزه و دانشگاه عملی کردن تئوری‌های نظری بر پایه اصول و روش‌های دینی است.

حجت‌الاسلام محمد خلیل‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: طلاب حوزوی با بهره‌گیری از تعهد در علوم قرآنی و دانشجویان با بهره‌مندی از تخصص و دانش کافی می‌توانند زمینه مشارکت علمای علوم اسلامی با سایر دانش بشری را فراهم آورند.

وی تصریح کرد: حوزه و دانشگاه همانند دو بال در راستای تحقق اهداف نظام باید تعامل کنند که اگر هر یک از آنها نسبت به دیگری تحرک و تعامل لازم را نداشته باشد فرآیند توسعه همزمان دینی و علمی کشور را با مشکل مواجه می‌کند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان مطالب فوق تصریح کرد: کاربردی و عملی شدن علوم حوزوی و دانشگاهی بستگی به ارتقاء سطح کیفی و کمی دروس و تخصص‌های ارائه شده دارد و حوزه و دانشگاه در این جهت خود پیشرو در جامعه باشند.

خلیل‌پور، تبلیغات سوء در راستای بدبین کردن قشر جوان جامعه نسبت به حوزه را از جمله موانع موجود بر سر راه وحدت حوزه و دانشگاه ذکر و خاطر نشان کرد: وظیفه قشر تحصیلکرده اعم از حوزوی و دانشگاهی تلاش برای رشد و توسعه همه جانبه جامعه است که خود نیز ضامن تعالی و پیشرفت نظام می‌شود.

وی به راهکار عملی ارتقای سطح وحدت میان حوزه و دانشگاه اشاره و خاطر نشان کرد: در این رابطه نخبگان علمی و دینی تأثیرگذار در این مسیر باید با به چالش کشیدن موضوعات و موانع تحکیم وحدت در جامعه نظریات مختلف ارائه شده در این زمینه را بررسی کرده و از آن میان تئوری‌هایی که جنبه عملی بیشتری دارند را به عنوان یک اصل اساسی برای ثبات مبانی وحدت در جامعه بپذیرند.

این استاد حوزوی با بیان مؤلفه‌‌های موجود برای بهره‌مند شدن هر چه بیشتر از وحدت میان حوزه و دانشگاه گفت: قرآن کریم و سیره اهل‌بیت(ع) و اعمال دینی در دین اسلام منادی اصلی وحدت در جامعه هستند و امت اسلامی با چنگ زدن به ریسمان الهی می‌توانند زمینه سعادت دنیوی و اخروی خود و برادران دینی خود را فراهم آورند./س

برچسب ها: دانشگاه ، ارومیه ، وظیفه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.