فرمانده سپاه نینوا گلستان با اشاره به اینکه مردم، مجلس و دولت هنوز جنگ اقتصادی را باور نکردند، گفت: طراحی مقاومتی نیاز امروز جامعه است و رکن اساسی اقتصاد مقاومتی به‌شمار می‎رود.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، محمدحسین بابایی در جمع دانشجویان دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان با بیان اینکه صحنه جدیدی که استکبار علیه کشور ما گشوده، جنگ اقتصادی است‌‌، اظهار داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، جبهه‎های متعددی علیه ایران اسلامی گشوده شد که می‎توان به جنگ امنیتی که اوج آن در سال 1360 بود و طی آن منافقین با هدف براندازی نظام حدود 12 هزار نفر از هم‌میهنان را به شهادت رساندند‌.

فرمانده سپاه نینوا گلستان با اشاره به اینکه جبهه دوم هشت سال دفاع مقدس بود، ادامه داد: جبهه سوم جبهه فرهنگی بود که بعد از جنگ تحمیلی شروع شد و مقام معظم رهبری ابتدا عنوان تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی، غارت فرهنگی و قتل عام فرهنگی را به کار بردند.

بابایی افزود: در اواسط جنگ فرهنگی، جنگ سیاسی هم شروع شد و 16 سال طول کشید‌، آنگاه نوبت به جنگ علمی بود که در این عرصه دانشجویان و دانشمندان کشور حماسه آفریدند و در این راه شهدای زیادی دادیم، اما فرهنگ بالای دانشجویان باعث شد دشمن از این حربه هم نتیجه‎ای نگیرد، چرا که در اقدامی جالب حدود 300 دانشجو به وزیر علوم نامه نوشتند و اسم‌شان را هم ذکر کردند و گفتند می‎خواهند رشته تحصیلی خود را به هسته‎‎ای تغییر دهند و با این حرکت دشمن کاملا نابود شد.

بابایی خاطرنشان کرد: این حرکت دانشجویان شبیه روزهای دفاع مقدس بود، روزی که 50 شهید از یک گردان را به حیاط سپاه می‎آوردند و فردای آن روز می‎دیدیم که چندین برابر این شهدا از بسیجیان برای رفتن به جبهه صف‎آرایی می‎کردند.

* مردم، مجلس و دولت جنگ اقتصادی را باور نکردند

وی اذعان داشت: مقام معظم رهبری در تاریخ اول فروردین 1391 در مشهد مقدس عنوان کردند که دشمن به فکر جنگ اقتصادی است؛ این نشان می‎دهد که رهبر انقلاب اسلامی بر فراز قله‎ای قرار دارد که به مسائل داخلی و بین‎المللی اشرافیت دارد.

فرمانده سپاه نینوا گلستان گفت: با وجود هشدارها و نصیحت‎هایی که ایشان در این 9 ماه داشتند، هنوز شاهد هستیم که مردم، مجلس و دولت جنگ اقتصادی را احساس نکردند و متاسفانه وقتی مشکلی هم پیش می‎آید سعی می‎کنیم گردن دیگری بیندازیم.

بابایی افزود: تقابلی که بین دولت و مجلس به وجود آمد، نشان داد که ضعف‎هایی در این زمینه وجود دارد و البته باید به ضعف‎های مردم نیز در این زمینه اشاره کرد؛ این در حالی است که دشمن مرحله به مرحله پیش می‎رود، اما ما هنوز به یک درک واقعی و مشترک از این جنگ نرسیدیم.

* رهبر معظم انقلاب مدیریت ارزی را گوشزد کرده بودند

فرمانده سپاه نینوا گلستان عنوان کرد: دولت به شیوه خود پیش می‎رود و باعث اتفاقاتی چون افزایش نرخ ارز شد، این در حالی بود که مقام معظم رهبری در تابستان امسال به هیئت دولت گوشزد کرد که یکی از الزامات اقتصاد مقاومتی بحث اقدامات ارزی است، اما اتفاقات چهار راه استانبول و میدان فردوسی را دیدیم که به عنوان نمونه 800 ماشین لوکس گران قیمت با ارز دولتی برای قشر مرفه بی‎درد وارد کردند و یا مبلغ بسیار زیادی را صرف ورود لوازم آرایشی کردند، اما برای راه‎اندازی پروژه‎ها گفتند، ارزی نداریم.

بابایی افزود: هدف دشمن این است که به رشد ملی و اشتغال لطمه بزند، مردم که صدمه ببینند خسته شده و از نظام جدا خواهند شد، اتحادیه اروپا تحریم‎های شدیدی را شروع کرد و نخست وزیر رژیم کودک‎کش صهیونیستی نیز از اتحادیه اروپا تقدیر کرد.

* طراحی مقاومتی نیاز امروز جامعه است

وی عنوان کرد: امروز نیاز ما طراحی مقاومتی است که بتواند اقتصاد مقاومتی را عملیاتی و راهبردی کند، نمونه‎ای از طراحی مقاومتی را ما در حزب‎الله لبنان دیدیم که وقتی 33 روز با چهارمین ارتش جهان جنگید، آن رژیم را بیچاره کرد.

فرمانده سپاه نینوا گلستان اضافه کرد: وقتی اسرائیل به حزب‎الله حمله کرد، تمام رادارها، مخابرات و دکل‎ها را زد و فکر می‎کرد با قطع ارتباط حزب الله می‎پاشد؛ راه برقراری ارتباطی حزب‎الله با مردم شبکه تلویزیونی المنار بود و راه ارتباط با رزمندگان حزب‎الله از طریق بی‎سیم و غیره بود و این لایه‎بندی‎ها در سطوح مختلف حزب‎الله رعایت شد، بدون اینکه رژیم صهیونیستی خبر داشته باشد.

بابایی گفت: نمونه دیگر طراحی مقاومتی در ایران وجود دارد که ما در هر شهری گردان‎های آماده بسیجی داریم که در صورت حمله دشمن، آمادگی کامل برای مقابله وجود دارد و تمام ایران یکپارچه، پادگان نظامی علیه دشمن است.

* دانشجویان بهترین منابع ما هستند

وی اضافه کرد: اقتصاد کشور در حال حاضر عادی ولی وابسته به نفت است، برخلاف شعارهایی که در خصوص عدم وابستگی به نفت داده می‎شود، اما هنوز درصد بالای درآمد کشور مربوط به فروش نفت است.

فرمانده سپاه نینوا گلستان در پایان اذعان داشت: ما در کشور بهترین منابع را داریم؛ همین دانشجویان بزرگ‎ترین منابع ما هستند. یک زمانی بود که در همین شهر پزشک نبود و از بنگلادش و پاکستان پزشک می‎آوردند که به علت نبود متخصص آن‌ها خدایی می‎کردند، اما امروز به برکت جمهوری اسلامی در هر خانواده‎ای دکتر، مهندس و دانشجو یافت می‎شود./ج1

برچسب ها: گرگان ، نیینوا ، فرمانده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.