مدیر امور اجتماعی و انتظامی منطقه آزاد قشم از انتشار و عرضه کتاب فرهنگ تطبیقی لغات و ضرب المثلهای جزیره قشم همزمان با روز پژوهش در این منطقه خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بندرعباس صابر قهرمانی با اشاره به فعالیت چهره های دانشگاهی قشم در زمینه توسعه روند تحقیق و پژوهش در این جزیره گفت : کتاب فرهنگ تطبیقی لغات که درآمدی بر فرهنگ عامیانه پیرامون واژه ها و ضرب المثلهای قشم است به همت خانم مهنوش عرب ندوی زرندی مدرس و عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم منتشر و همزمان با روز پژوهش در دسترس عموم قرار گرفت .
وی گفت : این کتاب ارزشمند مجموعه ای از هزاران واژه و ضرب المثلها است که جزیی از فولکلور یا فرهنگ عامیانه ساکنان جزیره قشم و استان هرمزگان را شامل می شود و طبعا انتشار این اثر کمک شایانی به میراث گویش مردم قشم می کند و در حفظ اصالت فرهنگی این منطقه موثر است.
مدیر امور اجتماعی و انتظامی منطقه آزاد قشم با اشاره به تحصیل بیش از 16 هزار دانشجو در این منطقه تصریح کرد : یکی از مهمترین مولفه های توسعه فرهنگ جزیره قشم معرفی آن به قشر تحصیلکرده و دانشگاهی است و در این راستا سازمان منطقه آزاد قشم از آثار فرهنگی ، کتاب و مقالاتی که در این زمینه منتشر می شود حمایت می کند .
قهرمانی افزود : کتاب ارزشمند "فرهنگ تطبیقی لغات قشم" در چاپ نخست با تیراژ یک هزار جلد توسط انتشارات حامی منتشر و در روز پژوهش عرضه شد/س

برچسب ها: فرهنگ ، ضرب المثل ، قشم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.