عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: ایران از نظر ذخایر ارزی در جایگاه هشتم دنیا است

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، علیرضا منادی در افتتاحیه چهاردهمین اجلاس سراسری روسای باشگاه پژوهشگران و نخبگان کشور در محل سالن اجتماعات دانشگاه آزاد مشهد اظهار داشت: شعار هفته پژوهش،« بدون پژوهش تصمیم نگیرید» است در حالی‌ که امروز شاهد توجه کمرنگ به مسئله و جایگاه پژوهش در تصمیمات خرد و کلان کشوری هستیم.

وی تصریح کرد: در سند چشم‌انداز و افق 20ساله در جمع 25 کشور مبنا بر این شد که تا قبل از سال 1404 ایران رتبه نخست و برتر در جمع 25کشور را کسب کند.

منادی ادامه داد: بروز و ظهور توانمندی‌های امروز نخبگان تحسین‌برانگیز است چراکه بیش از یک دهه با 1404 فاصله داریم و در تولید علم مقام نخست را از آن خود کرده‌ایم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: زمانی کشورهایی چون ترکیه، مصر و عربستان برتر و سرآمد منطقه بودند و ایران در جایگاهی پائین‌تر قرار داشت اما روحیه نخبه‌پرور ایرانی سبب شد امروز عربستان و مصر را به‌راحتی پشت سر بگذاریم و در مصاف رقابت با ترکیه نیز غالب میدان شویم.

وی یادآور شد: در چند سال متوالی تعداد مقالات علمی پژوهشی ایران اسلامی بیش از 23 هزار مقاله است و این در حالی است که ترکیه همچنان در آمار مقالات علمی و پژوهشی خود با رقم 20هزار رکود سنگینی را تجربه می‌کند.

منادی تصریح کرد: نبی مکرم اسلام در باب کسب علم فرمودند« اطلبوا العلم ولو بالسین» و این مرزهای نامحدود کسب علم را بر همگان آشکار می‌سازد.

وی نخبگان علمی ایرانی در غرب را دشمنان و موضع‌گیران سرسخت در مقابل نظام سلطه توصیف کرد و ادامه داد: ما باید در مسیر توسعه‌یافتگی به تبادل علم و ایده و اندیشه بپردازیم و فیلسوفان، نخبگان علمی و پژوهشی ایران زمین در کشورهای غربی و آمریکا به صراحت می‌توان گفت از دلسوزترین ملی‌گراترین ایرانیان هستند و به اندازه همه ملت غیور ایران از سلطه و استکبار متنفرند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اذعان کرد: ایران اسلامی در مقابله با محاصره‌های اقتصادی بازهم در صحنه بین‌المللی حرفی برای گفتن دارد و کسب رتبه 17 اقتصاد دنیا مبین این ایستادگی است.

برچسب ها: ایران ، ذخایر ، ارزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.