دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: اگر در سال‌های گذشته به تفکر حوزویان توجه می‌شد، امروز شاهد مشکل جمعیت نبودیم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، آقای مخبر دزفولی، در هم‌اندیشی "بررسی مسئله جمعیت در ایران بر اساس دیدگاه مقام معظم رهبری" که در دفتر تبلیغات اسلامی قم برگزار شد، با اشاره به مصوبه این شورا در خصوص مسئله جمعیت در ایران، خاطرنشان کرد: نزدیک به چهار سال در شورای عالی انقلاب فرهنگی کار مطالعاتی صورت گرفت و نشان داد که شیب جمعیت در ایران یک شیب غیر قابل قبول است.

وی با بیان این‌که طبق برنامه‌های پیش‌بینی شده، در سال 90 به ازای هر خانواده باید به چهار فرزند می‌رسیدیم، ادامه داد: اما متاسفانه نرخ باروری کمتر از 2 فرزند شد و جامعه شناسان می‌گویند "اگر این نرخ کمتر شود، خطر بسیار جدی است".

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان این‌که مصوبه این شورا در خصوص مسئله صحبت خدمت مقام معظم رهبری ارائه شد و ایشان تاکید کردند که آن را برای فضلای قم تبیین کنید، گفت: معاندین از سویی می‌گویند ایران رشد کرده، اما از سوی دیگر مطرح می کنند اگر جمعیت ایران بیشتر شود، دوباره فقیر می‌شود!؛ آنان نمی توانند این تناقض را حل کنند.

وی با بیان این‌که دشمنان ناراحت فقیر شدن ملت ایران نیستند، یادآور شد: اگر این مسئله برای آنان مهم بود، چرا دارو و غذا را بر کودکان ایران تحریم کرده‌اند؟

مخبردزفولی با اشاره به این‌که دشمنان با اعمال تحریم‌ها به دنبال فقیر شدن مردم ایران هستند، ادامه داد: برژینسکی سیاستمدار کهنه کار غرب گفته است "جنگ با ایران نیاز نیست، کاهش جمعیت در این کشور آن را ضعیف و مضمحل خواهد کرد".

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در پایان تصریح کرد: مسئولین، دست‌اندرکاران و متفکران حوزه و دانشگاه باید دست به دست هم دهند و مسئله جمعیت را را فرهنگ‌سازی کنند./س

برچسب ها: قم ، جمعیت ، حوزه ، تفکر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.