مدیر توسعه منابع انسانی استانداری کردستان گفت: پژوهش مسئله ای بسیار مهم و استراتژیک برای کشور و بویژه دانشگاه می باشد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از سنندج، مرادیانی در مراسم تجلیل از پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی و افتتاحیه نمایشگاه پژوهش در دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان اظهار داشت: امروزه به شدت برای توسعه و ارتقا همه جانبه کشور نیازمند پژوهش هستیم و خوشبختانه دولتمردان نیز برای این مهم اهمیتی خاص قایل اند.
وی با اشاره به اینکه بخشی از بودجه کشور به پژوهش اختصاص داده می شود افزود: در این راستا دستگاه های اجرایی نیز باید حداقل نیم درصد بودجه خود را به برنامه های پژوهشی اختصاص دهند.

مدیر توسعه منابع انسانی استانداری کردستان انجام کارهای پژوهشی در ادارات را ضروری خواند و تصریح کرد: این کار باید به کمک دانشگاه ها، اساتید و پژوهشگران دانشگاهی به انجام برسد.

وی با اشاره به اینکه فروش نفت کشور دچار چالش شده بیان کرد: ایران و بویژه استان کردستان پتانسیل های خوبی برای صادرات صنایع غیر نفتی وجود دارد.

مرادیانی بیان کرد: کیس های بسیار زیادی در بخش کشاورزی استان برای پژوهش و طرح های تحقیقاتی وجود دارد که نیازمند همکاری دانشگاه ها می باشد.

وی خاطرنشان کرد: باید برای پژوهشگران به تولید کار و برای دستگاه های اجرای نیز به انجام کارهای پژوهشی توجه و اهتمام خاصی شود و پژوهش را در عرصه جامعه و صنعت به ثمر برسانیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.