با تصویب نمایندگان کلیه رسانه‌های دیداری، شنیداری،‌مکتوب، الکترونیک و سایر شبکه‌های مجازی حق نخواهند داشت مطالبی علیه نامزدهای انتخاباتی درج کنند که باعث انصراف گروه یا اشخاصی از نامزدهای معین باشد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، نمایندگان مجلس در نوبت عصر جلسه علنی امروز (یکشنبه) با تصویب ماده 18 طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری موافقت کردند.

اصل این ماده با 147 رای موافق، 11 رای مخالف و 11 رای ممتنع از مجموع 213 نماینده حاضر به تصویب رسید.

بر اين اساس کلیه رسانه‌های دیداری و شنیداری و مکتوب و الکترونیک و سایر شبکه‌های مجازی، حق ندارند آگهی یا مطالبی علیه نامزدهای انتخاباتی درج کنند و یا مطالبی بنویسند که دال بر انصراف گروه یا اشخاصی از نامزدهای معین باشد. در صورت وقوع این تخلف، نامزدهای مزبور حق دارند پاسخ خود را ظرف 18 ساعت پس از انتشار، به وسیله وزارت کشور به رسانه مزبور بدهند و رسانه مزبور مکلف به نشر فوری آن در اولین زمان ممکن است.

در صورتی که رسانه مزبور قبل از ساعات ممنوعیت تبلیغاتی اطلاع‌رسانی نکند یا منتشر نشود، مدیر مسئول آن باید با هزینه خود پاسخ نامزد را به روزنامه یا مجله‌ای همتراز که قبل از ممنوعیت تبلیغات چاپ می‌شود، ارسال کند و آن نشریه مکلف به درج آن در اولین چاپ نشریه است.
انتهای پیام/

برچسب ها: انتخابات ، آگهی ، رسانه ، نامزد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار