گژرار دوپارديو" بازيگر سرشناس سينماي فرانسه به علت اهانت "ژان مارک ارو" نخست وزير اين کشور به وي اعلام کرد از تابعيت فرانسوي اش انصراف مي دهد و تقاضاي تابعيت بلژيکي مي کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني فرانس24 ؛ دوپارديو در نامه اي سرگشاده خطاب به نخست وزير فرانسه در ژورنال دو ديمانش نوشته است شما که هستيد که اين طور مرا قضاوت مي کنيد؟ 

"دوپارديو" در اين نامه سرگشاده سه صفحه اي مي گويد از تابعيت فرانسوي اش انصراف مي دهد. وي نوشته است من گذرنامه و کارت تامين اجتماعي ام را به شما تحويل مي دهم هرچند هرگز از اين کارت استفاده نکرده ام. من و شما ديگر هم وطن نيستيم.

"ژرار دوپارديو" تصميمش را درخصوص اقامت در بلژيک به منظور پرداخت ماليات کمتر نيز توجيه کرد و گفت من از اين کشور مي روم زيرا شما موفقيت، خلاقيت، استعداد و تفاوت را مجازات مي کنيد. من فکر نکنم مستحق  چنين رفتاري باشم. من طي چهل و پنج سال فعاليت در فرانسه 145 ميليون يورو ماليات پرداخت کرده ام.

"دوپارديو" با اقامت در روستاي مرزي نشن (Nechin) در يک کيلومتري فرانسه ديگر ماليات بر ثروت پرداخت نخواهد کرد و ماليات کمتري بر درآمدهايش پرداخت خواهد  کرد. ژان مارک ارو در برنامه اي تلويزيوني فرار مالياتي ژرار دوپارديو را علنا محکوم کرد و گفت  مستقر شدن در آن سوي مرز اقدامي رقت آور است. 

پس از اين اظهارات ژرار دوپارديو گفت نخست وزير به او اهانت کرده است. وي در اين نامه نوشت وضع من بد نيست اما من واژه رقت آور را نمي پذيرم. شما آقاي ارو کي هستيد که اين طور مرا قضاوت مي کنيد؟ 

به گفته شهردار نشن، اين بازيگر صبح امروز در تماسي تلفني دو خواسته را مطرح کرده است.
دانيل سنسائل شهردار نشن گفت او خواستار استفاده از سيستم تامين اجتماعي بلژيک و داشتن گذرنامه اي بلژيکي شده است. البته او بايد تقاضاي خود را رسما مطرح کند. اين بازيگر همچنين آپارتمان بزرگ خود را در پاريس به فروش گذاشته است که اين نشان مي دهد او مي خواهد براي هميشه از فرانسه کوچ کند. 

برچسب ها: فرانسه ، تابعیت ، اهنت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار