در پي فاجعه قتل عام دانش‌آموزان آمريكايي، سازمان بسيج دانش آموزي بيانيه‌اي صادر كرد.

به گزارش حوزه دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران، متن بيانيه به شرح ذيل است:

بسمه تعالي

خبري دهشتناك و تأسف برانگيز كه قلب هر شنونده‌اي را به درد مي‌آورد موجبات بهت همگان را فراهم آورد، نوجوان شهروند آمريكا، با استفاده از يك سلاح تمام اتوماتيك 30 نفر از جمله پدر، مادر ، برادر و دانش آموزان ابتدايي را هدف گلوله مرگ قرار داد و در پي آن مسئولين نظام سرمايه‌داري آمريكا با عوام‌فريبي و اعلام عزاي عمومي در پاسخ به افكار عمومي گفته‌اند «امروز، روز صحبت درباره اين موضوع نيست؛ ما در حال بررسي حادثه هستيم».

و اما سؤال: اين اولين باري نيست كه با بهره‌گيري از قانون آزادي حمل سلاح، اينگونه جنايات صورت مي‌پذيرد. در سال‌هاي گذشته نيز به بررسي حادثه پرداختيد؟ به چه نتيجه‌اي رسيده‌ايد؟! اين حادثه، اولين باري نيست كه اتفاق مي‌افتد! آيا واقعاً وقت آن نرسيده است كه دولت آمريكا تأملي به قانون خود كند، قانوني كه به كودكان و نوجوانان و جوانان اجازه حمل سلاح مي‌دهد؟!! واقعاً اين چگونه قانوني و منطبق با كدام اصول اوليه تعليم و تربيت است؟! دولتمرداني كه شعارهاي آزادي بيان، حقوق بشر و ... سر مي‌دهند مگر در كشورشان امنيت جاني انسان‌ها تا اين حد در خطر است كه براي حفظ جان خود بايد نوجوانان نيز اسلحه حمل كنند!

مشابه اين رفتار در سال 1999 در مدرسه راهنمايي در ايالات كلورادو روي داد كه يك دانش‌آموز، 12 دانش‌آموز ديگر را به قتل رساند. چرا هر ساله اين اتفاق مشابه رخ مي‌دهد اما دولتمردان آمريكايي تأمل و تعمق در گفته‌هاي خود نمي‌كنند؟ و حال آنكه اگر اين اتفاق در كشورهاي آسيايي مي‌افتاد ، همين افراد، نقض حقوق بشر، عدم امنيت جاني افراد و... را در بوق و كرنا مي‌كردند.

مايكل مور، فيلم‌ساز آمريكايي در سال 2003 در يادداشت خود چنين مي‌نويسد «آيا هنوز زود است از ملتي كه ديوانه سلاح است، انتقاد كرد؟ بايد پاسخ داد نه، خيلي هم دير شده است، از قتل عام دبيرستان در كلمباين تاكنون دست ‌كم 31 كشتار در مدارس اتفاق افتاده است». در صورتي كه در ماده دوم قانون اساسي آمريكا آمده است « ... اين حق مردم براي نگهداري و حمل اسلحه نبايد نقض شود.» آيا جز اين است كه لابي‌هاي سرمايه‌داري توليدكنندگان اصلي اسلحه و مهمات در آمريكا امكان بلند شدن صدايي مخالف با منافع پليد خود را نمي‌دهند، تا نكند اندكي و تنها حتي اندكي از پول‌هاي بادآورده و به دست آمده از خون هزاران هزار انسان بي‌گناه در سراسر گيتي به خطر افتد؟ امروزه پليد حاكماني ظالم، داعيه حقوق بشر را سر مي‌دهند كه در جاي جاي دنيا اولين ناقضين حقوق بشرند!

جوانان و نوجوانان ايران اسلامي با درك و شناخت عميق جنايات رژيم سرمايه‌داري و ظالم آمريكاي جهانخوار، ضمن اعلام همدردي با خانواده كودكان مظلوم جان‌باخته در اين جنايت هولناك، از مجامع جهاني و آزاد انديشان ملل دنيا به ويژه انديشمندان آزاده مي‌خواهند با بررسي ابعاد و ريشه‌هاي اين حادثه، از هر طريق و روشي در محكوميت حاكمان بي‌تدبير و نالايق كشور آمريكا اقدام نمايند و ابعاد خيانت‌بار اين عُمال ظلم و جور را براي مردم برملاء و آشكار سازند.

ما دانش‌آموزان ايران اسلامي، همگام با دانش‌آموزان مظلوم آمريكا با صداي بلند مي‌گوييم اي دولتمردان دست‌نشانده نظام سرمايه‌داري آمريكا، به اقدامات سودجويانه و پول‌پرستانه و ضدبشري خود كه منجر به بروز خشونت عليه كودكانتان مي‌باشد، پايان دهيد.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار