رئیس دانشگاه صنعتی امیر کبیر گفت: با توجه به توان علمی و آموزشی این دانشگاه آزمایشگاه های رشته های تخصصی استاندارد در دانشگاه صنعتی امیرکبیر راه اندازی می شود.

دکتر علیرضا رهایی، از راه اندازی رشته های تخصصی و آزمایشگاههای مورد نیاز استاندارد در دانشگاه صنعتی امیر کبیر خبر داد و به خبرنگار صنفی آموزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به سطح علمی دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر و در راستای توسعه موضوع استاندارد در کشور به بهترین پایان نامه های دانشجویان در این حوزه که کاربردی هستند جایزه اهدا خواهد شد.  
 
وی افزود: کارآموزی دانشجویان در آزمایشگاههای استاندارد و صنایع بزرگ از دیگر اقداماتی است که دانشجویان می توانند به کاربردی کردن استاندارد نزدیک شوند.  
 
وی با بیان این که دانشگاه صنعتی امیرکبیر این توانایی را دارد که برای پرسنل مرکز استاندارد خدمات آموزشی ارائه دهد خاطر نشان ساخت: به منظور کارشناسی در سازمان استاندارد طی 2 ماه اخیر از سوی مرکز استاندارد به 22 استاد تاییدیه و پروانه داده شده است که این امر موجب می شود تا اساتید این دانشگاه وارد صنایع کشور شوند.  
 
وی با اشاره به اینکه اخذ پروانه کارشناسی اساتید زمینه ای را فراهم می کند تا اساتید بتوانند در تدوین استاندارد و فعالیت در کمیته های استاندارد همکاری کنند گفت: لازم است آیین نامه های اجرایی تمامی آزمایشگاههای استاندارد در شبکه آزمایشگاهها مورد عمل قرار بگیرد و قرار است آیین نامه ایجاد استاندارد در این دانشگاه تدوین شود و همچنین در راستای آموزش حوزه استاندارد می تواند دروسی به صورت اختیاری در این حوزه تدوین شود./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار