۳۵ هزار نمونه خون بندناف در بانک های خون کشور ذخیره شده است.

  به گزارش  خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک ، مدیرعامل شرکت فن آوری بُن یاخته های رُویان که برای شرکت در سمینار علمی یک روزه ذخیره خون بند ناف جهاد دانشگاهی استان مرکزی به اراک آمده بود گفت: 30 هزار نمونه ذخیره خون بند ناف در بانک های خصوصی و 5 هزار نمونه خون بند ناف هم در بانک های عمومی خون کشور ذخیره سازی شده است.
بیشترین کاربرد درمانی سلول های بنیادی خونساز خون بند ناف در بیماری هایی خونی است.
دکترضرابی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیماری خونی اطفال در دنیا مورد توجه است افزود : در سال های آتی سلول بند ناف کودکان فلج مغزی مورد استفاده قرار می گیرد.
پیوند خون بند ناف در بیماران مبتلاء به کم خونی مادر زادی و انواع سرطان های خونی، تالاسمی، فلج مغزی، دیابت، اختلالات کبدی انجام می شود.
بانک خون بند ناف از سال 84 آغاز به کار کرده است.
مدیرعامل شرکت فناوری بُن یاخته های رُویان خدمات رسانی مناسب به خانواده ها را یکی از اهداف مهم این حوزه دانست وگفت : در حال حاضر در بیش از 20 استان دفاتر نمایندگی بانک خون بند ناف راه اندازی شده است .
به گفته غفاری زاده سرپرست مرکز خدمات درمان ناباروری جهاد دانشگاهی استان مرکزی تعداد اعضای فعلی مرکز خون بند ناف این استان 200 نمونه است .
والدین داوطلب باید یک ماه قبل از تولد نوزاد خود با مراجعه به مرکز خون بند ناف و ارائه سابقه پزشکی مادر اقدام کنند تا در زمان تولد از نوزاد آنها نمونه گیری انجام شود./س

برچسب ها: ذخیره ، خون ، بند ناف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.