تفاهمنامه همکاری بین استاندار هرمزگان و استاندار مسندم کشور عمان در پایان سفر هیات عمانی به این استان امضا شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بندرعباس این تفاهمنامه در 14 بند با هدف گسترش روابط و همکاری های تجاری و اقتصادی دو استان در زمینه های حمل و نقل دریایی ، توسعه تجارت و تسهیل در رفت و آمد مردم مرزنشین تدوین شده است.
برگزاری نمایشگاه توانمندیها و قابلیتهای دو استان ، افزایش صادرات محصولات کشاورزی و خشکبار از بنادرشهیدباهنر و جاسک به عمان ، شرکت در جشنهای ملی هرمزگان و مسندم و معرفی آداب و رسوم دو کشور از بندهای دیگر این تفاهمنامه است.
استاندار هرمزگان گفت :راه اندازی خط دریایی بین بندرعباس و خصب مرکز استان مسندم کشور عمان از مهمترین محورهای این تفاهمنامه است که توسعه مبادلات اقتصادی را به دنبال دارد.
عزیزی افزود : آشنایی بیشتر با ظرفیتها و قابلیتهای استان برای افزایش سرمایه گذاری از مهمترین دستاوردهای سفر دو روزه استاندار مسندم در راس هیاتی از نهادهای بازرگانی و خدماتی عمان به هرمزگان بود.
خلیفه بن مرداس البوسعیدی استاندار مسندم هم گفت : با اجرای این تفاهمنامه ، روابط دو کشور در همه زمینه ها به ویژه اقتصادی و تجاری توسعه می یابد.
استاندار مسندم در راس هیات 40 نفره از نهادهای بازرگانی و خدماتی بخش خصوصی و دولتی کشور سلطنتی عمان در سفر دو روزه به هرمزگان از صنایع فعال در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس، مجتمع بندری شهید رجایی، صنایع فولاد و آلومینیوم و همچنین منطقه ویژه اقتصادی شهید رجایی واقع در غرب شهر بندرعباس بازدید کرد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.