سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلي مجلس از ارسال اصلاحيه قانون انتخابات رياست جمهوري به شوراي نگهبان خبر داد.

حجت‌الاسلام دخیل‌عباس زارع‌زاده مهریزی نماینده مردم مهریز و بافق در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اتمام بررسي طرح اصلاح قانون انتخابات رياست جمهوري در مجلس گفت: اصلاحیه قانون انتخابات فردا برای بررسی و اعلام نظر شورای نگهبان،‌ به اين شورا ارسال خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به فرصت 10 روزه شورای نگهبان براي اعلام نظر در اين خصوص تصریح  کرد: براساس قانون، شورای نگهبان تا 10 روز بعد از دريافت مصوبه مجلس،‌ فرصت دارد تا نظر خود را درباره مغايرت يا عدم مغايرت اين مصوبات با شرع و قانون اساسي اعلام كند.

سخنگوی کمیسیون شوراها با بیان اینکه با تایید شورای نگهبان این اصلاحیه لازم‌الاجرا است، اظهار داشت: در صورت تایید اصلاح قانون انتخابات توسط شورای نگهبان، اين اصلاحيه براي انتخابات ریاست جمهوری سال آینده لازم‌الاجرا خواهد بود.

گفتنی است براساس قانون، مصوبات مجلس شورای اسلامی به منظور عدم مغایرت با قانون اساسی به شورای نگهبان ارسال و جزئیات آن توسط این شورا بررسی می‌شود.

در صورت طرح ایراداتی نسبت به مصوبات از جانب شورای نگهبان، مصوبه به صحن مجلس ارجاع و مورد بررسی مجدد نمایندگان قرار می‌گیرد.

لازم به ذکر است اگر نمایندگان بر همان مفاد مصوبه خود اصرار داشته باشند، موضوع به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال شده تا براساس نظر نمایندگان مجلس و شورای نگهبان و قانون اساسی، این مجمع نظر خود را اعلام کند. 

انتهاي پيام/س2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار