مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب روستایی هرمزگان گفت: طرح مجتمع آبرسانی روستاهای قشم از خط انتقال بندرعباس به قشم بزرگترین پروژه مهر ماندگار آب روستایی کشور در استان است که تا پایان دولت دهم به طور کامل به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بندرعباس عبدالحمید حمزه پور افزود: این طرح که عملیات اجرایی آن از سال 81 آغاز شده، دارای 832 کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع و 12 هزار و 500 مترمکعب مخزن آب و شش باب ایستگاه پمپاز است.

وی گفت: اعتبار مصوب این طرح درسال گذشته بیش از 154 میلیارد ریال بوده که تاکنون بیش از60 درصد این اعتبار اختصاص یافته وپیش بینی می شود طبق برنامه ریزی انجام شده تا پایان امسال و زودتر از برنامه به بهره برداری برسد.

حمزه پور گفت: 66 آبادی و 66 روستای شهرستان قشم خط انتقال آب ندارند و آب شرب آنها از طریق آب شیرین کن ها تامین می شود.

مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب روستایی هرمزگان، طرح آبرسانی روستاها را متضمن رفع یا کاهش مهم ترین تنگنا ومحدودیت موجود برای ساکنان دانست وافزود: این طرح آب مورد نیاز شهرکهای صنعتی مناطق آزاد قشم وهمچنین چند شهرک صنعتی درمسیر روستاهای این شهرستان را نیز تامین می کند.

وی گفت: باتوجه به توسعه عمران وآبادانی روستاها که یکی از راههای دست یابی به پیشرفت وتوسعه وهمچنین از متغیرهای اساسی مورد تاکید در سند توسعه استان وبرنامه ریزی های منطقه ای به شمار می رود، یکی از اولویت های برنامه کاری مسئولان استان ایجاد تاسیسات آبرسانی، زمینه توسعه پایدار روستاها و نگهداشت جمعیت این مناطق است.

شهرستان قشم تنها شهرستان کشور است که هیچ کدام از روستاهای آن دارای آب لوله کشی شرب و بهداشتی نیست ومنبع تامین آبشرب این روستاها از آبشیرین کن با ظرفیت تولید آب 18 هزار مترمکعب در روز از سوی سرمایه گذار بخش خصوصی، شرکت مبنا در دست اجرا ست./س

برچسب ها: آبرسانی ، روستا ، قشم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.