يک کارشناس سياست خارجي گفت: جامعه مصر خواستار يک فضاي جديد سياسي و اجتماعي بوده و تمايل دارد اين فضاي جديد بر اساس عقايد و آموزه‌هاي ناب اسلامي شکل گيرد.

حسن لاسجردي در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران با اشاره به نتيجه مثبت رفرادونم برگزار شده در مصر گفت: با توجه به نتيجه اين رفراندوم حرکت جامعه مصر حرکتي مثبت و رو به جلو ارزيابي شده و انتظار مي‌رود نتايج مثبت اين رفراندوم به زودي نمايان شود.

وي ادامه داد: ملت مصر از فضاي خفقان‌آور ديکتاتوري مبارک به ستوه آمده بودند از همين رو براي پيشگيري از وقوع ديکتاتوري سابق دست به اعتراض زده و به خيابان‌ها آمدند.

لاسجردي افزود : ملت مسلمان مصر خواستار اجراي احکام، حدود اسلامي و نگاه‌هاي مذهبي هستند بنابراين نسبت به نگاه‌هاي دولت و مقامات دولتي حساسيت بالايي نشان مي‌دهند.

وي با اشاره به واکنش شديد نسبت به بيانيه مرسي اظهار داشت: جامعه مصر دچار خلاء از در حوزه‌هاي سياسي، اقتصادي و اجتماعي بوده، بنابراين حکومت بايد خلاءهاي موجود را مورد توجه قرار دهد.

اين کارشناس سياست خارجي در پايان يادآور شد: جامعه مصر خواستار يک فضاي جديد سياسي و اجتماعي بوده و تمايل دارد اين فضاي جديد بر اساس عقايد و آموزه‌هاي ناب اسلامي  شکل گيرد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: مصر ، مرسی ، رفراندوم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار